حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد
حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد

حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد تایسیز نیوز- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و مسدود و از حفاری ۴۵ حلقه چاه جلوگیری شد. یوسف غفارزاده روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با مسدود کردن این چاه […]

حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد

۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد

تایسیز نیوز- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و مسدود و از حفاری ۴۵ حلقه چاه جلوگیری شد.

یوسف غفارزاده روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با مسدود کردن این چاه ها، از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه، آب منطقه ای استان در راستای تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، با هرگونه حفر چاه و برداشت غیرمجاز مقابله خواهد کرد، افزود: در این مدت ۱۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها نیز قلع و قمع شد.

غفارزاده گفت: همچنین با نصب ۱۵ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها نیز جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مدیریت مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق تمامی چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بود و همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: ۲۶۲ مورد تصرف اراضی در حریم و بستر رودخانه ها با هدف جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی شناسایی و برطرف شد.