دانشجویان خارجی: پیامد جنگ غزه نابودی اسرائیل است
دانشجویان خارجی: پیامد جنگ غزه نابودی اسرائیل است

دانشجویان خارجی: پیامد جنگ غزه نابودی اسرائیل است به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایرنا- تعدادی از دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز دیدگاه های خود پیرامون تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه را بیان و اعلام کردند: بدون تردید جنگ غزه که بیش از ۱۰۰ روز از آن سپری شده، نابودی اسرائیل غاصب را نزدیک تر […]

دانشجویان خارجی: پیامد جنگ غزه نابودی اسرائیل است

به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایرنا- تعدادی از دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز دیدگاه های خود پیرامون تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه را بیان و اعلام کردند: بدون تردید جنگ غزه که بیش از ۱۰۰ روز از آن سپری شده، نابودی اسرائیل غاصب را نزدیک تر کرده است.

این دانشجویان عراقی و سوری که در رشته ها و مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز اشتغال دارند، حمایت از مردم ستم دیده و مظلوم فلسطین و غزه را از وظایف اصلی، دینی و انسانی هر انسان آزادی خواه و دارای ذات پاک عنوان کردند و افزودند: هر چند حمایت های معنوی نمی تواند جایگزین حمایت های فیزیکی و حضور در کنار رزمندگان فلسطینی و حماس باشد، اما باید توجه داشت که همین حمایت ها قوت قلبی برای آنان به شمار می رود.

آنها اعتقاد دارند مهمترین و بزرگترین دستاورد و پیام جنگ غزه، نابودی رژیم صهیونیستی و بی آبرو شدن این رژیم سفاک است که این دو امر نتیجه خون های مطهر ریخته شده کودکان و زنان فلسطینی است.

” امجدحسن بدر” دانشجوی رشته حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز است که در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نابودی اسرائیل و محو شدن این رژیم از نقشه جهان را یکی از آرزوهای خود و البته آرزوی عراقی ها عنوان و اظهار کرد: البته برای نابودی صهیونیست ها همراهی و همکاری کشورهای مسلمان بسیار ضروری است تا این آرزوی امت اسلامی محقق شود.

وی جنگ غزه را نقطه عطف تاریخ منطقه غرب آسیا و نیز تاریخ اسلام ارزیابی کرد و افزود: این رویارویی نشان داد که مردم غزه و آرمان فلسطینی ها در حاشیه نیست و علاوه بر مسلمانان جهان، بسیاری از پیروان ادیان مختلف و حتی یهودی ها نیز از آنها حمایت می کنند.

بدر با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به درجه ای بالا از ایمان و اطمینان رسیده است، گفت: با وجود اینکه ارتش رژیم غاصب روزانه غزه را بمباران و مردم بی دفاع و مظلوم را به خاک و خون می کشد، اما این خون های ریخته شده عزم و اراده و توان مقاومت را چند برابر بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه مردم غزه در شرایط کنونی چاره ای جز مقاومت و ایستادگی ندارند، گفت: اینکه با وجود شدیدترین حملات نظامی و شهادت روزانه کودکان و زنان، رزمندگان حماس به هیچ عنوان از آرمان های خود و مقابله با دشمن صهیونیستی کوتاه نمی آیند نشان دهنده پویایی و زنده بودن عنصر مقاومت است.

بدر، بمباران بیمارستان های غزه را علامتی آشکار از ماهیت ضدانسانی اسرائیل دانست و افزود: اینکه آمریکا تاکنون در مقابل آتش بس سنگ اندازی کرده است و به ارتش اسرائیل برای نسل کشی در غزه چراغ سبز نشان می دهد، برای اذهان عمومی جهانیان جای سوال دارد.

وی فعال تر شدن حزب الله لبنان در برابر اسرائیل را موجب ایجاد بارقه های امید در بین فلسطینی ها قلمداد کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد جبهه مقاومت روز به روز در منطقه غرب آسیا قدرتمندتر شده است و این مساله ناشی از هدایت ها و راهبری های سردار شهید سلیمانی است.

بدر حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت را عامل مهم و اصلی در تقویت این محور دانست و یادآور شد: بدون حمایت های ایران شرایط منطقه به طور حتم طور دیگری رقم می خورد از جمله اینکه آمریکا هرگز عراق را ترک نمی کرد و در سوریه نیز با شکست مواجه نمی شد.

این دانشجوی اهل شهر ناصریه عراق با ابراز خرسندی از اینکه شهر تبریز را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است، گفت: اشتراکات دینی، فرهنگی و نزدیکی های ۲ ملت موجب شد من این شهر را انتخاب کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

یکی از بانوان دانشجوی عراقی دانشگاه تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار از اینکه هر روز مردم بی دفاع غزه زیر باران بمب های رژیم اسرائیل به شهادت می رسند، ابراز تاسف کرد و گفت: اما پیروز نهایی این مبارزه نابرابر مردم غزه و فلسطینی ها هستند، چون آنها مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده اند و این موضوع بسیار مهم و مبارکی است.

” سارا حسین ” که دوره دکترای بیوشیمی را سپری می کند، اضافه کرد: مقاومت جانانه مردم و حملات هوشمندانه حماس به پایگاه های اسرائیل امید به نابودی این رژیم سفاک را در بین مسلمانان به خصوص منطقه و البته عراقی ها بارورتر کرده است.

وی مقاومت و ایستادگی مردم غزه مقابل حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی را مایه امید تمام مسلمانان جهان و حتی پیروان سایر ادیان دانست و افزود: بدون هیچ شکی آینده منطقه برای مسلمانان بسیار روشن است و همان وعده رهبر ایران درباره نابودی رژیم اسرائیل انشاءالله به زودی محقق می شود.

سارا تقابل مردم غزه و ارتش اسرائیل را تقابل حق و باطل برشمرد و گفت: این تقابل در طول تاریخ همیشه وجود داشته است، اما همانگونه که خداوند در قرآن فرموده است، فارغ از نتیجه این تقابل، پیروز نهایی اسلام است و در آن نباید تردید داشت.

وی لازمه موفقیت در جبهه مقاومت علیه اسرائیل و آمریکا را پیروی از مسیری دانست که توسط شهید سلیمانی برای همه کشورهای منطقه گشوده شده است و آن مقاومت تا پیروزی نهایی است که عدول از آن می تواند منجر به خسران شود.

این دانشجوی عراقی از عملکرد تعدادی از کشورهای اسلامی درباره وضع غزه انتقاد کرد و ادامه داد: ای کاش تمام این کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلوم و مقابله با متجاوزان را سرلوحه سیاست های خارجی خود قرار می دادند.

دانشجوی سوری دانشگاه تبریز نیز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در حمایت از ملت های مظلوم، اظهار کرد: اکنون نظام اسلامی الهام بخش مسلمانان جهان شده است و پشتیبانی ایران از جوامع اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

“عبدالهادی الخطیب” نقش جمهوری اسلامی در تقویت و ثبات جبهه مقاومت را بسیار مهم خواند و افزود: اگر حمایت های ایران از محور مقاومت در سال های گذشته نبود، سرنوشت سوریه، لبنان، یمن و فلسطین طور دیگری رقم می خورد.

وی جنگ غزه و ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل سخت ترین حملات ارتش رژیم صهیونیستی را ستود و اظهار کرد: هر چند ددمنشی اسرائیلی ها در غزه با حمایت آمریکا روز به روز بیشتر شده است، اما باید توجه داشت که مردم فلسطین و غزه مقاومت تا پیی جان را انتخاب کرده اند و این به برکت جمهوری اسلامی است.

الخطیب جنگ غزه را نقطه مهم در تاریخ فلسطین و اسلام ارزیابی و اضافه کرد: کشتار زنان و کودکان و افراد غیرنظامی و بمباران های پی در پی بیمارستان ها نشانه وحشی گری رژیم صهیونیستی است، اما جهان غرب و آمریکا باید بدانند که جبهه مقاومت روز به روز تقویت شده و خللی در اهداف آن ایجاد نمی شود.

وی عامل اصلی و مهم قوی تر شدن جبهه مقاومت را حمایت های دایمی و مستمر جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: اکنون مردم جهان صدای مرگ تدریجی رژیم اسرائیل را به خوبی می شنوند و حملات اخیر حزب الله این رژیم را به ورطه نابودی می کشاند.

این دانشجوی دوره دکترای روان شناسی بالینی دانشگاه تبریز، از ایران به عنوان کشور دوست و یار و یاور ملت های ستمدیده یاد و اظهار کرد: اشتراکات عمیق دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و سوریه موجب تعمیق روابط ۲ کشور شده است و این روابط دوستانه هرگز گسستنی نیست.

در زمان حاضر چهار هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز تحصیل می کنند که ۹۰ درصد آنها عراقی و سوری هستند.

بیش از ۱۰۰ روز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت اما ۲ هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن حماس و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است، بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه «بنیامین نتانیاهو» غیرممکن می دانند و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار نفر گذشته و شمار زخمی ها به ۷۰ هزار نفر نزدیک شده است.