روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح تایسیز نیوز – ترافیک شهر تبریز به واسطه افزایش استفاده از خودروهای شخصی روز به روز افزایش می یابد و بخش زیادی از اوقات شهروندان در راهبندان ها تلف می شود و از این رو شهرداری با اجرای تقاطع های غیر همسطح درصدد باز کردن گره […]
روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
تایسیز نیوز – ترافیک شهر تبریز به واسطه افزایش استفاده از خودروهای شخصی روز به روز افزایش می یابد و بخش زیادی از اوقات شهروندان در راهبندان ها تلف می شود و از این رو شهرداری با اجرای تقاطع های غیر همسطح درصدد باز کردن گره های ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون شهری است.
به گزارش تایسیز نیوز معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تشریح آخرین وضعیت عملیات عمرانی پروژههای تقاطع غیرهمسطح این شهر اظهار کرد: با هدف تسهیل تردد و روانسازی ترافیک، احداث ۶ تقاطع غیرهمسطح در بودجه شهرداری تعریف شده است و عملیات اجرایی پلها بی وقفه تداوم دارد.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه پل حیدرآباد افزود: عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد در راستای تکمیل کمربندی شمالغرب و در ادامه طرح تبادل ارس و پروژه طرح دسترسی حیدرآباد به اتوبان پاسداران با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی بی وقفه تداوم دارد.
احمدزاده با بیان اینکه اجرای این پروژه با بودجه عمرانی ۷۱۰ میلیارد ریال در راستای خروج از بن بست حیدرآباد احداث می شود، اعلام کرد: پروژه دوربرگردان حیدر آباد به اتوبان پاسداران با هدف اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد با طول عرشه ۴۵ متر و عرض ۲۰ متر، دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال غرب تبریز (ارس) را میسر می کند.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۶.۶۳ درصدی پل معلم خبر داد و گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم به طول عرشه ۳۳۴متر و عرض ۱۶ متر و با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانهسازی پیشساخته آذربایجان در دست احداث است که در خرداد سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۵.۸۳ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک خاطرنشان کرد: پلهای معلم و قراملک به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال، هم به لحاظ بصری معماری زیباتری خواهد داشت و هم به لحاظ فنی از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود.
احمدزاده ادامه داد: پل قراملک به طول عرشه ۲۴۰ متر و عرض ۲۱ متر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای روانسازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر در سطح منطقه ۶ اجرا میشود به طوری که مطابق روز شمار اعلامی، خرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی در تشریح آخرین وضعیت پل ۶۵ متری خاوران از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالی این پروژه خبر داد و افزود: این پل با طول عرشه ۷۰ متر و به عرض ۱۷.۵متر با هدف ایجاد دسترسی های جدید در خاوران در حال اجرا است.
احمدزاده با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری نیز، یادآور شد: پس از بهره برداری از پل های روگذر ولایت و ولیعصر(عج)، سومین تقاطع غیرهمسطح مسیر اتوبان ولایت با عنوان روگذر شهید حیدری مقابل مجتمع باران واقع در انتهای کوی نصر به طول عرشه ۲۴۰ متر و عرض۲۴ متر در حال احداث است.
تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان وارد فاز جدید عملیاتی شد
شهردار منطقه ۹ تبریز هم با اعلام اینکه تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان تبریز با اتمام عملیات جایگزینی و اتصال لوله های آب شرب شرق تبریز وارد فاز اجرایی شده است، گفت: عملیات اجرای شمع های اصلی و ریزشمع ها (میکرو پل ها) در ۲ ضلع شرقی و غربی جبهه جنوبی اتمام یافته است.
اکبر دنیادوست افزود: عملیات انتقال و عبور خط لوله آب شرب شرق تبریز نیز با جایگزینی برخی لوله ها به شکل استاندارد از ۱۲ اردیبهشت سال جاری با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری تبریز، در محل پروژه پل خلعت پوشان آغاز شده است.
وی ادامه داد: همچنین با اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت، حفظ و گسترش نباتات سازمان سیما، منظر و فضای سبز، کار انتقال درختان واقع در این ضلع در ۷۲ ساعت انجام می شود تا عملیات عمرانی در جبهه شمالی نیز اجرایی شود.
دنیادوست اظهار کرد: پیش بینی می شود، عملیات فنی و عمرانی اجرای ضلع های شرقی و غربی جبهه شمالی پل تقاطع خلعت پوشان ظرف هفت ماه آینده به اتمام برسد و این طرح در موعد مقرر افتتاح شود.