رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره زمین‌خواری هشدار داد
رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره زمین‌خواری هشدار داد

رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره زمین‌خواری هشدار داد تایسیز نیوز- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نسبت به زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از مناطق استان هشدار داد. به گزارش تایسیز نیوز، موسی خلیل اللهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، بر لزوم جلوگیری از زمین خواری و […]

رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره زمین‌خواری هشدار داد

رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی درباره زمین‌خواری هشدار داد

تایسیز نیوز- رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نسبت به زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از مناطق استان هشدار داد.

به گزارش تایسیز نیوز، موسی خلیل اللهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، بر لزوم جلوگیری از زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی منطقه خلعت پوشان تبریز تأکید کرد.

وی گفت: تعیین تکلیف و اجرای احکام قطعی باقی مانده سال های گذشته در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا پایان شهریورماه سال جاری باید مورد توجه جحدی قرار بگیرد.

خلیل اللهی لزوم تسریع در صدور سند برای اراضی زراعی و نیز سنددار کردن اراضی اتوبان پیامبر اعظم (ص) را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با سند دار شدن این اراضی بسیاری از مشکلات حقوقی در این زمینه حل و فصل می شود.

وی سوزاندن پس چرای مزارع را از عوامل مهم بروز آتش سوزی در جنگل های استان دانست و از ارگان ها و نهادهای مسئول خواست نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این مورد اقدام کنند.

سه هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد سال گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری ارایه و اظهار کرد: پارسال سه هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان رفع تصرف شد.

بابک محبوب علیلو ارزش ریالی این اراضی را ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

تبیین اولویت ها، رویکردها و سیاست های شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان در سال جاری همچون تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز، آزادسازی و بازگشایی بستر و حریم رودخانه ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان از جمله مصوبات این جلسه بود.