شاهزاده قجری در مقابل شاهزاده افشاری‌!
شاهزاده قجری در مقابل شاهزاده افشاری‌!

شاهزاده قجری در مقابل شاهزاده افشاری‌! 🔹در روزهای گذشته نام یک نفر از نسل قاجار که خودش را شاهزاده ایرانی می‌داند دوباره شنیده شد. بابک میرزاخان قاجار که خودش را نوه فتحعلی‌شاه معرفی می‌کند، این روزها در صفحه توئیترش درباره مسائل روز ایران صحبت می‌کند. به غیر از او یکي دیگر هم نام شاهزاده را […]

شاهزاده قجری در مقابل شاهزاده افشاری‌!

🔹در روزهای گذشته نام یک نفر از نسل قاجار که خودش را شاهزاده ایرانی می‌داند دوباره شنیده شد. بابک میرزاخان قاجار که خودش را نوه فتحعلی‌شاه معرفی می‌کند، این روزها در صفحه توئیترش درباره مسائل روز ایران صحبت می‌کند. به غیر از او یکي دیگر هم نام شاهزاده را انتخاب کرده و خودش را با آن معرفی می‌کند: رضا هازلی یا «کی اشکان اردلان افشار نادری» که خودش را مورخ و ایرانشناس می‌داند.

🔹بابک میرزاخان قاجار شهروندی ایرانی‌تبار است که در برلین آلمان متولد شده و خودش را پنجمین نسل از نوادگان مستقیم فتحعلی شاه قاجار معرفی می‌کند. پدر او «رمضان‌علی میرزاخان » شاهزاده قاجاری بود که در باکوی جمهوری آذربایجان در تاریخ یکم مه ۱۹۲۲ متولد شد و در برلین آلمان در سال ۲۰۰۷ درگذشت. رمضان‌علی میرزا در سال ۱۹۵۶ به آلمان تبعید شد و شهریور ۱۳۵۹ هم باقی اعضای خانواده به او پیوستند.

🔹«رضا هازلی» که نام کاملترش را «کی اشکان اردلان افشار نادری» گذاشته، از مادری که به گفته خودش به نسل افشاریان می‌رسد و پدری کرد به نام اقبال هازلی متولد شده است. پدرش از افسران زمان پهلوی بود و در شجره‌نامه‌ خانوادگی‌شان، نسل یازدهم از خانواده مادری‌اش به نادرشاه افشار می‌رسد.

🔹او در سال ۱۹۹۹ میلادی از ایران برای ادامه تحصیل به اوکراین رفت و در رشته ژنتیک و ادبیات روسی تحصیل کرد. در سال ۲۰۰۷ هم با زنی اوکراینی ازدواج کرد و دو سال بعد هم به آمریکا مهاجرت و کسب و کار تجاری خود را در دوبی آغاز کرد.