شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد
شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد

شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد تایسیز نیوز — مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی گفت: آیت الله شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه ریزی کرد که این موضوع نقطه عطف در نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری […]

شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد

شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه‌ریزی کرد

تایسیز نیوز — مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی گفت: آیت الله شهید رئیسی تشکیل دولت مردمی را پایه ریزی کرد که این موضوع نقطه عطف در نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حسن حقیقیان روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس دیدگاه‌های رهبری دولت اسلامی دارای مبانی و شاخص‌های مشخصی است که ضرورت تداوم حیات اجتماعی در مسیر ارزش‌های والای انسانی جهت تحقق حیات طیبه اسلامی و تأکید بر انطباق اسلام و سیاست، مهم‌ترین مبانی آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: واکاوی دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب مبین حداقل هشت شاخص مهم دولت اسلامی است که لزوم جهت‌گیری ارزشی و حفظ هویت اسلامی، خدمتگزاری صادقانه، عدالت‌طلبی، قانون محوری، علم مداری، خردگرایی، ظلم‌ستیزی و سلامت اقتصادی عناوین این شاخص‌ها است.

حقیقیان ادامه داد: تاکید لسانی و عملی رئیس‌جمهور شهید بر لزوم رعایت ارزش‌ها و پاسداشت هویت اسلامی که مصادیق آن در مواردی مانند انتخاب اعضاء هیات دولت، عدم تصریح به انبوه مشکلات و چالش‌های اقتصادی و فرهنگی بر جای‌ مانده از دولت قبل و رعایت اخلاق اسلامی، حمایت از مساجد و قرارگاه‌های فرهنگی در ترویج ارزش‌های انقلابی و فرهنگی، توجه جدی به موضوع زیست عفیفانه و مساله حجاب و عفاف، حمایت همه‌جانبه از جبهه مقاومت اسلامی و مبارزات مردم فلسطین و غزه قابل‌ مشاهده است.

وی یادآور شد: تاکید عملی رئیس‌جمهور شهید بر خدمتگزاری بی‌منت به مردم نیز در سفرهای متعدد به استان‌های مختلف و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های فراموش شده و به تاریخ پیوسته، دیده می‌شود که همه این موارد به‌ خوبی جهت‌گیری دولت سیزدهم در راستای شکل‌گیری دولت اسلامی را نشان می‌دهد.

حقیقیان با بیان اینکه دولت سیزدهم در همه شاخص‌های یاد شده از جمله قانون محوری، علم مداری و عدالت‌طلبی دارای کارنامه روشن و مشخص است، گفت: واکاوی دقیق عملکرد این دولت در راستای شاخص‌های دولت اسلامی نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در محافل دانشگاهی و حوزوی است تا جامعه نخبگانی ما به‌ صورت مستند و مستدل به بررسی عملکرد دولت مردمی رئیس‌جمهور شهید بپردازند.

وی به‌ مواجهه تاریخی ملت ایران با مسئله شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه اشاره و اضافه کرد: ‌مردم بزرگ ایران با حضور گسترده خود در مراسم بدرقه، ‌تشییع و بزرگداشت شهدا هم به خدمتگزاران صادق خود نمره عالی دادند و هم تمایل قلبی و مطالبه‌گری خود در ارتباط با تشکیل دولت اسلامی به‌ عنوان سومین گام ترسیمی مقام رهبری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فریاد زدند.

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، آیت‌الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.