صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد
صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد

صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد به گزارش تایسیز نیوز به نقل از ایرنا- امام جمعه و فرماندار مراغه و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام مشترکی از حضور حماسی مردم در آیین بدرقه و تکریم شهید «مالک رحمتی» قدردانی کردند و آن را صحنه‌های […]

صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد

صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از ایرنا- امام جمعه و فرماندار مراغه و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام مشترکی از حضور حماسی مردم در آیین بدرقه و تکریم شهید «مالک رحمتی» قدردانی کردند و آن را صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم دانستند.

همچنین در این پیام که یک نسخه از آن روز شنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: این صحنه‌های ماندگار، تکرار قدردانی‌های مکرر مردم از شهیدانی است که ردای خدمت صادقانه و مخلصانه بر تن کرده‌اند و قلب‌شان برای تعالی و شکوه ایران اسلامی و آسایش مردمان مخلص و متدین این سرزمین می‌تپید.

«بی‌شک، حضور هزاران نفری در آیین بدرقه و تکریم این شهید نشان داد که مردم این دیار همواره قدردان تلاش‌های این بزرگمرد هستند و یادشان و راهشان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

صحنه‌های فراموش‌نشدنی وداع با خادم مردم در مراغه خلق شد
مردم مراغه با حضور حماسی در آیین بدرقه و تدفین شهید «مالک رحمتی» از روحیه خدمتگزاری مدیران جهادی قدردانی کردند

در آیین پرشکوه تشییع پیکر این شهید راه خدمت، به چشم دل دیدیم که شهدا زنده‌اند و در قهقهۀ مستانه‌شان «عند ربهم یرزقون‌اند» و نام و یاد آنان در دل‌ها برای همیشه جاویدان، و الگویی همیشگی برای کسانی است که دل در گرو خدمت به مردم دارند.

بر همین اساس اینجانبان به رسم وظیفه از تمامی مردم قدرشناس و همیشه در صحنه مراغه و سوگواران از شهرستان‌های مختلف کشور، مدیران کشوری و لشکری، اعضای خدوم شورای تأمین، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم، اصحاب رسانه و بسیجیان به ویژه بسیجیان پرتلاش پایگاه شهید مدنی که در آیین‌های تشییع و تدفین شهید دکتر مالک رحمتی و مراسم بزرگداشت شهدای راه خدمت، حضور و تلاش داشتند، قدردانی می کنیم و برای این شهیدان از خوان کرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رزق و حشر الهی مسئلت داریم.

در این پیام مشترک همچنین تاکید شد: چهارم خرداد شاهد حضور وصف‌ناپذیر و تاریخی مردم قدرشناس و شهیدپرور مراغه در آیین‌های پرشکوه تشییع و تدفین شهید دکتر مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان‌شرقی و فرزند برومند این شهرستان و مراسم بزرگداشت شهیدان راه خدمت بودیم.

به گزارش تایسیز نیوز شهید «رحمتی» اول بهمن ۱۴۰۲ موافقت هیئت دولت برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را کسب، و ۲ روز بعد کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک در خدمتگزاری و تولد یکِ یک بود

شهید «رحمتی» طی اول فروردین ۱۳۶۱ در کوچه «شهیدین» از محله «شریعت‌آباد» مراغه متولد شد و آنگونه که «مهدی شکاری» از دوستانش به نقل از خود «مالک» نقل می‌کند، ایشان با مزاح راجع به تاریخ تولدش می‌گفت: «یکِ یک هستم»؛ اما «یک یک» بودن این شهید تنها در تاریخ تولد خلاصه نمی شود و به اذعان بسیاری از مردم و مسئولان در عطش خدمتگزاری به محرومان نیز حرف نداشت.