صدور بیش از ۱۱ هزار ‌مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته
صدور بیش از ۱۱ هزار ‌مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد صدور بیش از ۱۱ هزار ‌مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته تایسیز نیوز -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از صدور ۱۱ هزار و ۷۷۵ مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته با اشتغال ۸۹۶۸ نفر خبر داد. حسین فتحی، […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد

صدور بیش از ۱۱ هزار ‌مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته

تایسیز نیوز -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از صدور ۱۱ هزار و ۷۷۵ مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته با اشتغال ۸۹۶۸ نفر خبر داد.

حسین فتحی، پنجشنبه، ۱۷ خرداد ماه، در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت با بیان اینکه در سال گذشته در جذب تسهیلات مشاغل خانگی از افزایش ۱۰۶ درصدی در استان برخوردار بوده‌ایم، گفت: در سه سال اخیر تسهیلات مشاغل خانگی با مبلغ ۴۰۱۰ میلیارد ریال برای پیشران اقتصادی و توسعه مشاغل خرد و خانگی با هدف اشتغالزا و تحکیم خانواده انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با افزایش صدور مجوز مشاغل خانگی مواجه بودیم، افزود: در سه سال اخیر به تعداد بیش از ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی با اشتغال مستقیم ۱۶ هزار و ۵۶۷ نفر ایجاد شده که نسبت به مشابه مدت زمان قبلی چهار هزار مجوز با ۳۳۱۴ اشتغال بوده و از رشد پنج برابری برخوردار بوده‌ است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۹۲ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به مشابه مدت زمان قبلی(۳۴هزار و ۴۴۸ فرصت شغلی) افزایش چهار برابری داشته است.

فتحی اظهار کرد: در سال گذشته فرصت شغلی با تحقق ۱۳۱ درصدی استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور و استان در ۱۵ سال اخیر به کمترین نرخ بیکاری در سال گذشته رسیده است، گفت: استان ما در این مدت به غیر سال ۱۳۹۱ در تمامی سال‌ها از متوسط کشوری کمتر بوده و این حامی از فعالیت‌های اقتصادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: در طول سه سال اخیر به تعداد ۲۲۶ مورد طرح طبقه بندی در راستای افزایش و بالابردن بهره وری، امنیت شغلی، مهارت محوری و رفاه و ایجاد انگیزه کارگران ایجاد شده که نسبت به مشابه قبلی به میزان هشت برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در خردادماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر مقرری بگیر در استان وجود داشت، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد مقرری بگیران ۸۹۱۹ نفر بوده که با کاهش ۱۷ درصدی مواجه است.

فتحی عنوان کرد: در دولت مردمی ۱۷۲۷ نفر از بیمه بیکاری استان کاهش پیدا کرده‌ است.

وی اظهار کرد: در استان با کاهش متوسط ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار مواجه بودیم.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: در اول سال ۱۴۰۰ تعداد تعاونی‌های استان ۴۲۱۷ مورد بود که با رشد هشت درصدی در سال گذشته به ۴۵۵۶ رسیده است.