ضرورت نقش آفرینی مساجد در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی
ضرورت نقش آفرینی مساجد در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

آل هاشم تاکید ضرورت نقش آفرینی مساجد در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مساجد یکی از مهمترین مراکز پشتیبانی و اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل بودند و سنگر مساجد بر اساس نیازهای روز جامعه حفظ و تقویت شود. به گزارش تایسیز نیوز، حجت […]

آل هاشم تاکید

ضرورت نقش آفرینی مساجد در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

ضرورت نقش آفرینی مساجد در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مساجد یکی از مهمترین مراکز پشتیبانی و اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل بودند و سنگر مساجد بر اساس نیازهای روز جامعه حفظ و تقویت شود.

به گزارش تایسیز نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین افتتاح مسجد میللی سیدالساجدین (ع) در محله تاریخی سرخاب با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در آیات و احادیث، اظهار داشت: ساخت مسجد و رونق مساجد در روایات مورد تاکید بوده و خداوند وعده پاداش اخروی قابل توجهی برای خیرین مسجدساز داده است.

وی با تقدیر از متولیان ساخت مسجد میللی که یکی از منحصربفرد ترین مساجد تاریخی تبریز بوده ولی متاسفانه تخریب شده بود افزود: احیای این مسجد به صورت تاریخی، اقدام ارزشمند و قابل تقدیر است چراکه این مسجد، سابقه تاریخی تبریز در وحدت ادیان ابراهیمی و مذاهب اسلامی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه، مساجد را سنگر مهمی در تمامی وقایع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… دانست و خاطر نشان کرد: مساجد ضمن نقش آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مهمترین مراکز پشتیبانی و اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل بودند.

وی ابراز داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)، مساجد محل رسیدگی به مسایل دینی و مشکلات دنیوی مردم بود و حتی قضات نیز در مساجد به قضاوت می پرداختند لذا مساجد به مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی جامعه تبدیل شده بود که این محوریت باید بر اساس نیازهای روز جامعه، حفظ و تقویت شود.