طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی رسیده است
طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی رسیده است

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران خبر داد: طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی رسیده است معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران گفت: این طرح، با همکاری شرکت ملی پست و ثبت احوال کشور اجرایی می شود که امید است با اجرای آن شاهد افزایش رو افزون […]

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران خبر داد:

طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی رسیده است

طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی رسیده است

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران گفت: این طرح، با همکاری شرکت ملی پست و ثبت احوال کشور اجرایی می شود که امید است با اجرای آن شاهد افزایش رو افزون توسعه رفاه اجتماعی باشیم.

به گزارش خبرنگار تایسیز نیوز، محمد احمدی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ارائه خدمات ثبتی در درب منازل به مرحله اجرایی خود رسیده است، افزود: شناسنامه‌های صادر شده به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از صدور، به نشانی‌ درج شده در سایت از طرف مشتری ارسال می‌شود که این امر باعث کاهش محسوس هزینه‌ها است.

وی با ابراز اینکه کاهش ترددهای اضافه به صورت غیر مستقیم و یا مستقیم از اهداف اجرایی این طرح است، گفت: این طرح، با همکاری شرکت ملی پست و ثبت احوال کشور اجرایی می شود که امید است با اجرای آن شاهد افزایش رو افزون توسعه رفاه اجتماعی باشیم.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران، از جمله برنامه‌های شرکت پست را ورود به حوزه‌های دیجیتال بیان کرد و افزود: در این راستا قدم برمی‌داریم چرا که احراز هویت فرد در اقتصاد دیجیتال حائز اهمیت بوده و یکی از اهداف اجرای این طرح است و باید الگوهای گذشته تغییر داده شود.

او در مورد روند صدور شناسنامه جدید و نقش پست در آن اظهار کرد: در گذشته برای صدور شناسنامه جدید فرد باید اطلاعات خود را در دفاتر پیشخوان ثبت می‌کرد تا چاپ شناسنامه از طرف ثبت احوال انجام گیرد و پس از آن فرد برای دریافت شناسنامه جدید باید به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کرد اما در طرح جدید اداره پست وارد عمل شده و پس از احراز هویت مرسوله را تحویل متقاضی در آدرس ثبت شده می‌دهد.

احمدی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا دامنه طرح صدور کارت ملی هوشمند نیز افزایش یابد تا همشهریان در منزل خود از این خدمات استفاده کنند و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه این نشست خبری با تاکید بر اینکه کاهش تردد شهروندان یکی از سیاست‌های سازمان است، افزود: طرح ارائه خدمات به مردم در منازل، از سوی دو دستگاه متولی، هویتی و موقعیتی در حال انجام است.

وی با اشاره به ابعاد متعدد این طرح، افزود: اداره ثبت احوال سعی دارد تا با اجرای مرحله به مرحله‌ این طرح در جهت تسهیلگری، ارئه خدمات در درب منازل گسترش پیدا کند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته مراجعین برای گرفتن خدمت از سازمان‌ها چندین بار به ادارات مراجعه می‌کردند و در پی آن تردد و هزینه‌ها افزایش می‌یافت که با اجرای این طرح در جهت کاهش این امور قدم برداشته‌ایم.

ادب در خصوص رصد وضعیت جمعیت کشور ابراز کرد: تمامی استان‌ها برای مدیریت و راهبری به اطلاعات و آمار نیاز دارند.

همچنین مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی با عنوان اینکه در ۹ ماه گذشته ۱۱۰ هزار جلد شناسنامه تعویض و صادر شده است، ادامه داد: سازمان ثبت احوال استان از طریق پیشخوان محلات خدمات متعددی از جمله صدور و تایید شناسنامه را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه متقاضیان سال ۱۴۰۱ می‌توانند برای دریافت کارت ملی خود به ادارات ثبت و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند گفت: متقاضیان در صورت تغییر نشانی و آدرس محل مسکونی خود باید در ظرف ۲۰ روز آدرس جدید خود را در سایت ثبت کنند.