محاسبه مصرف انرژی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی مبنای فنی داشته باشد
محاسبه مصرف انرژی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی مبنای فنی داشته باشد

محاسبه مصرف انرژی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی مبنای فنی داشته باشد تایسیز نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مصرف انرژی در واحد های صنعتی و تولیدی در برابر ارزش افزوده ای که ایجاد می‌کند باید به شکل اصولی و فنی محاسبه و مد نظر قرار گیرد تا به چالشی در سال های آینده […]

محاسبه مصرف انرژی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی مبنای فنی داشته باشد

محاسبه مصرف انرژی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی مبنای فنی داشته باشد

تایسیز نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مصرف انرژی در واحد های صنعتی و تولیدی در برابر ارزش افزوده ای که ایجاد می‌کند باید به شکل اصولی و فنی محاسبه و مد نظر قرار گیرد تا به چالشی در سال های آینده تبدیل نشود.

به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کلامی در جلسه ستاد تسهیل استان، با تاکید بر اینکه مصرف انرژی در واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی باید به شکل اصولی و فنی محاسبه شود، افزود: در این میان باید یکی از معیارهای مهم، میزان ایجاد ارزش افزوده محصولات این واحدها باشد.

وی یکی از موانع توسعه آذربایجان شرقی که می‌تواند به چالشی جدی در آینده تبدیل شود، را مربوط به عدم تخصیص اصولی زمین به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی عنوان کرد و خواستار رفع موانع در اتن خصوص شد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجراست، گفت: هم اکنون بر اساس آمارهای رسمی و متقن ۹۶ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی متعلق به بخش خصوصی است، بنابراین برای پویایی و پیشرفت این حوزه تمام دستگاه ها باید با یکدگیر همکاری و تعامل نمایند.

کلامی با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی در تولید و صادرات، افزود: برخی از نمادهای آذربایجان در حوزه صادرات به نماد منطقه ای تبدیل شده اند که همه این موفقیت ها در سایه فعالیت بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای بزرگ ایجادی چندین سال اخیر در آذربایجان شرقی مجموعه های بخش خصوصی است، گفت: در دولت سیزدهم تلاش شده است تا بیشترین تعامل و همکاری با بخش خصوصی شکل بگیرد که دستاوردهای این تعامل در استان به خوبی دیده می شود.

کلامی اظهار کرد: در نتیجه تعامل و حمایت دولت سیزدهم از بخش خصوصی و ایجاد احساس امنیت آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه گذاری جزء سه استان برتر کشور است و در حوزه واحدهای در حال تاسیس، توسعه ای و ایجادی نیز رتبه های یک تا سه کشوری را به خود اختصاص داده است.