مسابقات نوروزگاه دارای پیام جهانی است
مسابقات نوروزگاه دارای پیام جهانی است

استاندار آذربایجان شرقی: مسابقات نوروزگاه دارای پیام جهانی است تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسابقات نوروزگاه یک رویداد ورزشی و دارای پیام برای جهانیان درباره امنیت مثال زدنی کشورمان و جایگاه والای بانوان است. به گزارش تایسیز نیوز، «مالک رحمتی» روز شنبه در نشستی با معاونان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: نشان‌ دادن […]

استاندار آذربایجان شرقی:

مسابقات نوروزگاه دارای پیام جهانی است

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسابقات نوروزگاه یک رویداد ورزشی و دارای پیام برای جهانیان درباره امنیت مثال زدنی کشورمان و جایگاه والای بانوان است.

به گزارش تایسیز نیوز، «مالک رحمتی» روز شنبه در نشستی با معاونان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: نشان‌ دادن اقتدار و امنیت ایران و جایگاه و منزلت زنان ایرانی در کشور از اهداف پیش‌ بینی‌ شده مسابقات نوروزگاه است.

وی با بیان اینکه مسابقات نوروزگاه(جام نوروز) فرصت مغتنمی برای شکوفایی استعدادهای ورزشکاران استان در عرصه های ملی و بین‌المللی است، افزود: آذربایجان شرقی فرصت های پرشماری برای برجسته سازی در مسابقات نوروزگاه دارد که بهره گیری از آن نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است‌.

وی با تاکید بر اهمیت بعد فرهنگی این مسابقات بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی، اظهار کرد: مردم این خطه همواره فدایی ایران و پیشقدم صیانت از ایرانیت و اسلامیت بوده اند و با توجه به اینکه نوروزگاه، یک رویداد فرهنگی- ورزشی است باید متناسب با عنوان آن اقدامات لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان دارای مردمی تاریخ‌ ساز، تمدن‌ ساز، ورزش‌ دوست و قهرمان‌پرور است و از این توانمندی‌ها باید به طرز شایسته‌ای در مسابقات نوروزگاه استفاده شود.

رحمتی، ادامه داد: با توجه‌ به اینکه ظرفیت فرهنگی و ورزشی استان در حوزه بانوان چشمگیر است، باید هر ۲ بعد در برگزاری مسابقات نوروزگاه مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف دوره نخست مسابقات نوروزگاه، یادآور شد: زیرساخت‌های ورزشی تبریز مناسب است اما بعضی وقت‌ها از این زیرساخت‌ها به‌ درستی استفاده نمی‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مسابقه هفته گذشته بین تیم‌های فوتبال تراکتور و سپاهان با حضور بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر گفت: بهره‌گیری از این فرصت در راستای الگوسازی رسانه‌ای با استفاده از این سرمایه اجتماعی بزرگ ضروری است.

رحمتی،

وی با اشاره به آمادگی این استان برای برگزاری این رویداد فرهنگی – ورزشی، اظهار کرد: مسابقات نوروزگاه، رویدادی ملی و بین المللی بوده و نیازمند حمایتی متناسب با آن از سوی سازمان های ملی و مرکزی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از مسابقات فرهنگی- ورزشی، می توان رویدادهای دیگری را رقم زد، گفت: در برگزاری این رویدادها با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی باید شئون اسلامی را رعایت کرد تا در کنار برگزاری این رویداد بتوانیم از ارزش های دینی خود صیانت کنیم.