معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت شهرداران نواحی در طرح‌های استقبال از بهار
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت شهرداران نواحی در طرح‌های استقبال از بهار

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت شهرداران نواحی در طرح‌های استقبال از بهار معاون هماهنگی وامور مناطق شهردار تبریز بر ضرورت ورود شهرداران نواحی در برنامه های استقبال از بهار تاکید کرد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، سیاوش فتح اللهی در نشست بررسی آخرین وضعیت فعالیت شهرداری‌های نواحی […]

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت شهرداران نواحی در طرح‌های استقبال از بهار

فتح اللهی

معاون هماهنگی وامور مناطق شهردار تبریز بر ضرورت ورود شهرداران نواحی در برنامه های استقبال از بهار تاکید کرد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، سیاوش فتح اللهی در نشست بررسی آخرین وضعیت فعالیت شهرداری‌های نواحی مناطق ده‌گانه تبریز که به میزبانی شهرداری منطقه ۹ تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه شهرداران نواحی بازوی اجرایی شهرداری تبریز هستند، اظهار کرد: تا نوروز ۱۴۰۳ ساختار ناحیه محوری، تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری و تامین نیروهای نواحی به اتمام خواهد رسید.

فتح اللهی از تدوین شناسنامه جامع نواحی  خبر داده و افزود: این امر به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه با فرمت واحد تدوین شده است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز در ادامه با اشاره به تهیه بودجه سال ۱۴۰۳ مناطق  بر اساس ناحیه محوری گفت: باید نواحی برای تمام حوزه های خدمات و عمران تا فرهنگی و زیباسازی بودجه بندی کنند.

فتح اللهی در ادامه افزود: انتظار از شهرداران نواحی  این است در مدت باقیمانده از سالجاری نسبت به احصاء مشکلات و نیازهای واقعی محلات نواحی خود اقدام و  موارد را جمع بندی و در اختیار شهرداران مناطق قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش شهرداران نواحی و همکاری آنها و با مشارکت و همیاری شهروندان عزیز و با اجرای شایسته طرح ناحیه محوری بتوانیم شاهد تسریع  ارائه خدمات بهبنه به شهروندان و رضایتمندی بیش از پیش همشهریان باشیم.

تهیه و تدوین شناسنامه محلات، استفاده از ظرفیت شهرداران نواحی در طرح استقبال ازبهار، برنامه ریزی  شهرداران نواحی برای روز درختکاری و مناسبت های پیش رو از جمله  چهارشنبه سوری، همکاری با سازمان مدیریت پسماند در خصوص سامانه بهروب و دسترسی به آمار سامانه  ۱۳۷ برای شهرداران نواحی واحصاء مشکلات ورفع آنها، مستندسازی عملکرد شهرداران نواحی  از جمله مواردی بود که معاون هماهنگی وامور مناطق شهردار تبریز در این جلسه  تاکید نمودند.

شهردار منطقه ۹ نیز  در این جلسه ضمن ارائه گزارش از اجرای ناحیه بندی در منطقه  گفت: د ر منطقه ۹ دو ناحیه استقرار و در حال فعالیت بوده که یک ناحیه  در حریم و ناحیه دیگر در محدوده منطقه  مستقر یافته اند.

حامد بدری، استقرار نواحی و آغاز به کار شهرداران نواحی مناطق ۱۰ گانه شهرداری را، فرصت مغتنمی برشمرده و گفت: شهردار تبریز به این موضوع تاکید جدی دارند بنابراین باید با جدیت و سرعت، مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این برنامه را حل کنیم تا هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

بدری  با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ماهیت ستادی دارد و نواحی به عنوان اجرا کننده هستند، یادآوری کرد: این رویکرد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعه به نهادهای شهری را در بر دارد.

این نشست با طرح مسائل و مشکلات اداری و اجرایی نواحی از سوی شهرداران نواحی مناطق ۱۰ گانه و پاسخ و ارائه راهنمایی‌های لازم از سوی معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز و پیگیری مصوبات قبلی توسط معاونت هماهنگی وامور مناطق  پایان یافت.

نشست شهرداران نواحی با هدف اجرای دقیق ناحیه محوری در مناطق و بررسی عملکرد شهرداران نواحی مناطق دهگانه  با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تبریز، شهردار منطقه ۹، معاون مدیر کل عمرانی حوزه معاونت فنی و عمرانی، رئیس هماهنگی امور عمرانی معاونت فنی و عمرانی ، رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری و شهرداران نواحی مناطق ده‌گانه کلانشهر تبریز به میزبانی شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تبریز پیش از آغازجلسه به همراه شهردار منطقه ۹ تبریز و شهرداران نواحی منطقه ۹ از ساختمان اداری شهرداری های نواحی دوگانه منطقه ۹ تبریز و سطح حوزه استحفاظی این منطقه بازدید و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و ارائه خدمات شهرداران نواحی منطقه ۹ قرارگرفت و رهنمودهای لازم را برای اجرای بهینه امور به مسئولین ذیربط ارائه کرد.