نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز
نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز

نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز اثر حجمی ” خورشید” در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز نصب شد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار جشنواره مجسمه‌های آهنی در سال […]

نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز

نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز

به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز اثر حجمی ” خورشید” در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز نصب شد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار جشنواره مجسمه‌های آهنی در سال ۱۴۰۱ در مجموعه تاریخی و فرهنگی ائل‌گولی تبریز برگزار شد که در طول برپایی آن و توسط هنرمندان صاحب سبک کشور آثار آهنی فاخر در حجم و اندازه ای بزرگ طراحی و ساخته شد.

وی در این زمینه با اشاره براینکه سیاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز طراحی، ساخت و نصب المانهای فاخر در سطح شهر می باشد آثار خلق شده در این جشتواره را در نوع خود ارزشمند و فاخر عنوان کرد.

آسیایی، جانمایی و نصب مناسب المانهای شهری را کاری مهم و حساس عنوان کرد که برحسب موقعیت محل و بافت تاریخی منطقه آثار حجمی تهیه و نصب می شوند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در این زمینه همچنین تصریح کرد: اثر “خورشید” نیز که یکی آثار فاخر این جشنواره به شمار می رود توسط هنرمند صاحب سبک کشور بهنام آخربین در ارتفاع ۶ متر طراحی و ساخته شده که پس از بررسی و جانمایی مناسب در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز نصب شد.

آسیایی همچنین با بیان برخی از فعالیتهای پیش روی سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حوزه المان سازی و برگزاری جشنواره و نیز سمپوزیوم های سنگی و هنری ابراز امیداوری کرد با برنامه‌ریزی انجام یافته در سالجاری شاهد خلق آثار فاخر و ارزشمند دیگر از هنرمندان صاحب سبک کشور و نصب آن در جای جای شهر عزیزمان تبریز باشیم.