نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز:شاهد افزایش صددرصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز هستیم
نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز:شاهد افزایش صددرصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز هستیم

نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز:شاهد افزایش صددرصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز هستیم رئیس دانشگاه تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:دانشگاه موفق به  جذب دانشجویان بین المللی گردیده  و بر اساس همین موضوع  موفق به  کسب جایزه ثریا شدیم.شاهد افزایش صددر صدی دانشجویان بوده ایم و این آمار قابل توجه است. وی ادامه […]

نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز:شاهد افزایش صددرصدی دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز هستیم

رئیس دانشگاه تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:دانشگاه موفق به  جذب دانشجویان بین المللی گردیده  و بر اساس همین موضوع  موفق به  کسب جایزه ثریا شدیم.شاهد افزایش صددر صدی دانشجویان بوده ایم و این آمار قابل توجه است.

وی ادامه داد در بین ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفته ایم و در بین دانشگاه های سراسری رتبه پنچم را کسب کرده ایم.از لحاظ رتبه بندی دانشگاهی جایگاه بسیار خوبی داریم و دانشگاه تبریز جزو برترین دانشگاه های کشور است.

ریاست دانشگاه تبریز در ادامه صحبت هایش افزود:مشکلاتی در چاپ مقالات وجود دارد اما همه دنیا دو سه کشور نیست از این رو ما تولیدات علمی خوبی داشته ایم مثلا در رتبه بندی شانگهای ۲۰۰ رتبه پیشرفت داشته ایم که عمده این پیشرفت مدیون همین مقالات می باشد.علیرغم ایجاد محدودیت توسط برخی کشورها اما پیشرفت دانشگاه ها از لحاظ علمی همچنان ادامه دارد و این موضوع ما را به آینده امیدوار می کند.

نصراله زاده در ادامه صحبت هایش افزود:جذب نیرو فقط از طریق فراخوان صورت می گیرد اما نیروهایی از قبل در مجموعه بوده اند که با شرکت های خصوصی کار می کنند یک عده هم کار معین داریم که برخی را توانسته ایم تبدیل وضعیت کنیم.به خاطر اینکه در افراد کار معین توانستیم آنها را تبدیل وضعیت کنیم بخاطر این اتفاق با برخی از بخش های خصوصی قطع همکاری شده است و در خود دانشگاه تبریز کاهش نیرو نداشته ایم.

وی در ادامه صحبت هایش افزود: در مورد مهاجرت نخبگان برخی آمارها به هیچ وجه درست نیست و من خودم در دیدار با ریاست جمهوری آمار دقیقی از مهاجرت نخبه گان تهیه کردیم و به آقای رئیس جمهور ارائه دادم و مشاهده شد که بسیاری از آماری که گفته می شود اکثرا ساختگی است.برنامه هایی داریم که از این اتفاق جلوگیری کنیم و با برخی برنامه ها از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم. مثلا برای نخبگان حکم استخدامی یکساله می زنیم و این موضوع می تواند برای ادامه  فعالیت آنها کمک نماید.

علاوه بر این مشکل مسکن اساتید و نخبگان را حل خواهیم کرد تا آنها مشکل مسکن نداشته باشند.یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته طرح بورسیه صنعت است و با این طرح دانشجویان نخبه با به پایان بردن زمان تحصیلات در مراکز صنعتی کشور مشغول به کار می شوند و این موضوع باعث امید آفرینی می شود و از مهاجرت نخبگان جلوگیری می نماید.

نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در ادامه صحبت هایش افزود:در حال مذاکره با صنایع هستیم تا در کل آذربایجان‌شرقی این صنایع افراد مورد نیاز خود را از بین نخبگان استانی جذب کنند تا حق به حقدار برسد و هم مشکل صنایع استان حل شود.بزودی نشستی با استاندار آذربایجان‌شرقی و اهالی صنعت برگزار خواهیم کرد.

نصراله زاده در مورد فعالیت های دانشگاه تبریز به خبرنگاران گفت:ما بعد از دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم  را از بابت مقالات علمی  داریم.در ارتباط با کشورهایی که دانشجو داریم باید بگویم حدود ۱۲ کشور خارجی در دانشگاه تبریز مشغول تحصیل هستند .البته اکثر دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز از کشور عراق هستند.

وی در ادامه صحبت هایش افزود :در مورد آموزش زبان در دانشگاه هیچ مشکلی نداریم این موضوع در دنیا و کشور ما کاملا پذیرفته شده است و زبان و ادبیات ترکی هم از موضوع مستثنی نیست متاسفانه متخصص این رشته وجود ندارد و نتوانستیم متخصص این رشته را جذب کنیم و زمانی که بتوانیم حداقل هیئت علمی آنرا جذب کنیم زبان و ادبیات ترکی را در دانشگاه برقرار خواهیم کرد.

نصراله زاده در ادامه صحبت هایش افزود:حدود ۲۴ هزار دانشجو داریم حدود ۴۰ درصد این دانشجویان در رشته های تکمیلی فعالیت دارند.از لحظ جنسیت ۵۲ درصد دانشجویان خانم و ۴۸ درصد این دانشجویان پسر هستند.

در مورد دانشجویان ستاره دار باید بگویم هیچ لیست سیاهی نداریم حتی در حوادث سال گذشته بعد از حوادث با هیچ دانشجویی برخورد نکردیم فقط به برخی دانشجویان ابلاغ کتبی دادیم .

خبرنگار :فرزانه حاجی کاظمی