نقش‌آفرینی زنان از درون خانواده تا امتداد تاریخ ادامه دارد
نقش‌آفرینی زنان از درون خانواده تا امتداد تاریخ ادامه دارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی: نقش‌آفرینی زنان از درون خانواده تا امتداد تاریخ ادامه دارد تایسیز نیوز -مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان نباید خود را نادیده بگیرند و در هر کجای تاریخ که قرار دارند نقش خود را شناخته و دوست داشته باشند، اظهار کرد: […]

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

نقش‌آفرینی زنان از درون خانواده تا امتداد تاریخ ادامه دارد

نقش‌آفرینی زنان از درون خانواده تا امتداد تاریخ ادامه دارد

تایسیز نیوز -مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان نباید خود را نادیده بگیرند و در هر کجای تاریخ که قرار دارند نقش خود را شناخته و دوست داشته باشند، اظهار کرد: نقش آفرینی زنان از درون خانواده شروع و تا امتداد تاریخ ادامه دارد بنابراین نباید هیچ کاری را کوتاه و کوچک بشمارند.

زهرا کوهی، یکشنبه، ۱۳ خرداد ماه، در همایش تبیینی و ترویجی استمرار خدمت از امام راحل تا شهدای خدمت (سلسه نشست‌های ماهده) با بیان اینکه ماهده یعنی گستراننده، گفت: زنان گستراننده‌ی بسیاری از خیرها، رحمت‌ها و فضیلت‌ها هستند.

 وی افزود: ما اگر امروز از امام راحل و شهدای خدمت صحبت می‌کنیم باید بدانیم دیدگاه حضرت امام(ره) که بنیان گذار چنین مکتبی بودند و انسان‌های آزاده و وارسته‌ای را تربیت کردند که نسل آنها تا به امروز ادامه داشته چه اندیشه‌ای در عرصه‌ی خانواده و بانوان داشتند؟

وی ادامه داد: اگر ما امروز نتوانیم با منظومه‌ی فکری حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب آشنا شویم مکتب دار خوبی نخواهیم بود و هر کار و عمل کوثر واقع نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم چشم اندازهای مناسبی در عرصه‌های مختلف برای خودمان، نسل‌های آتی و جامعه تنظیم کنیم باید این مکتب را شناخته و متناسب با آن قدم برداریم.

کوهی گفت: امیدوارم ما زنان طلایه داران مسیر امام راحل و شهدایی که رفتند تا این مسیر را چراغانی کرده و روشن نگه ‌دارند، باشیم.

زینب شریعتمدار، فعال حوزه بین الملل نیز در ادامه این همایش گفت: آقای رئیسی مفهوم خدمت را دگرگون کرده و آن را توسعه بخشید.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در زمان کرونا به جوانان در ساخت واکسن اعتماد کرده و تعداد قربانی را به صفر رساند در حالی که آمریکا هنوز هم کشته کرونا دارد، ادامه داد: ایشان زمانی که بحران اجتماعی بر کشور حاکم شده بود توانست آن را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: شهید جمهور ما بدهکارترین دولت بعد از انقلاب را تحویل گرفته و رشد یافته ترین دولت بعد از انقلاب را تحویل داد. 

شریتمدار اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مصداقی از «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» باشیم باید بدانیم که خانواده مهم‌ترین بستر گسترانده ‌و ماهده‌ی توحیدی است. برای شهید زندگی کردن باید اهتمام به خانواده، توحیدی باشد.

وی با بیان اینکه مادران منتقل کننده‌ی فرهنگ جامعه هستند، گفت:این شهدا تربیت شده‌ی مادرانی مثل من و شما هستند، حضرت امام(ره) نقش زنان را بسیار پررنگ می‌دانند تا آنجا که می‌گویند از دامان زن، مرد به معراج می‌رود یا زن انسان‌ساز است. در اینجا انسان‌ساز بودن به معنای خلقت مادی‌ او نیست، ما هر چه داریم مانند ارادتمان به اهل بیت از دامن مادر و شیوه تربیت و پرورش او داریم بنابراین پایه اولیه هر شناختی که داریم، زن است.