نمایشگاه صدرا در مراغه آغاز به کار کرد
نمایشگاه صدرا در مراغه آغاز به کار کرد

نمایشگاه صدرا در مراغه آغاز به کار کرد تایسیز نیوز- اولین نمایشگاه رویداد «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» یا «صدرا» با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه آغاز به کار کرد. رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بیان […]

نمایشگاه صدرا در مراغه آغاز به کار کرد

تایسیز نیوز- اولین نمایشگاه رویداد «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» یا «صدرا» با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه آغاز به کار کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بیان کرد: این رویداد هر نیمسال یکبار در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود تا گام اساسی در راستای تعامل با صنایع برداشته شود.

وی اضافه کرد: واژه «صدرا» مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است و اهدافی چون تقویت تعامل صنعت و دانشگاه، ارتقای کاربردپذیری محتوای آموزشی و کارآمدی دانشجویان و مهارت افزایی دانشجویان را دنبال می‌کند.

«پورقهرمانی» با بیان اینکه رویداد «صدرا» بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امروز بیشترین رغبت در مدارس به رشته‌های مهارتی است و نسل جوان به دنبال مهارت‌اندوزی هستند.

وی ادامه داد: حضور دانشجو در صنایع به واسطه برگزاری رویداد صدرا، از یک سو موجب یادگیری مهارت شده و از سوی دیگر به واسطه واریز مبالغی به حساب دانشگاه، به دانشجویان مشارکت‌کننده در این طرح، کمک هزینه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دانشگاه از این طریق از آموزش استاد – دانشجویی خارج می‌شود و اختیار پیدا می‌کند از استاد مهارت‌پرور هم بهره بگیرد تا شعار هر دانشجو یک مهارت تحقق یابد.

وی همکاری صنایع شهرستان با رویداد صدرا را خواستار شد و افزود: هدفگذاری صرفا رشته‌های فنی و مهندسی نیست و دانشجویان در رشته‌های انسانی همچون حقوق و حسابداری هم می‌تواند در این طرح مشارکت کنند.

۴۰ غرفه در اولین نمایشگاه رویداد صدرای مراغه برپاست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با اشاره به برپایی ۴۰ غرفه در اولین نمایشگاه رویداد صدرای این شهرستان، بیان کرد: رویداد صدار محل شناسایی استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست.

«پورقهرمانی» ابراز امیدواری کرد که صنایع شهرستان هم بتوانند اساتید مهارتی دانشگاه را تامین کنند و ادامه داد: مشارکت فعال صنایع شهرستان در اولین رویداد صدرا نشان‌دهنده افق روشن این طرح در شهرستان است.

به گفته وی این نمایشگاه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برپا شد و امروز و فردا پذیرای علاقه‌مندان، دانشگاهیان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران منطقه است.

دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور با برگزاری طرح پویش تلاش می‌کند تا گام جدی در مسیر برقراری ارتباط منسجم با صنعت بردارد و با ایجاد زمینه

حضور دانشجویان در صنایع، از یک‌سو مهارت دانشجویان را تقویت کند و از سوی دیگر نیازهای صنایع را پوشش دهد.

برخی واحدهای دانشگاهی قدم‌های دیگری برای تکمیل این ارتباط برداشته‌اند و از طریق رویداد «صدرا» برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تلاش می‌کنند.

نمایشگاه صدرا در مراغه آغاز به کار کرد