همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد
همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد

همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد تایسیز نیوز- نخستین همایش ۲ روزه ملی کاربردهای فناوری‌های نوین مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آغاز شد. به گزارش تایسیز نیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز روز چهارشنبه در این همایش با اشاره به ضرورت و اهمیت توسعه پایدار در […]

همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد

همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد

تایسیز نیوز- نخستین همایش ۲ روزه ملی کاربردهای فناوری‌های نوین مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آغاز شد.

به گزارش تایسیز نیوز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز روز چهارشنبه در این همایش با اشاره به ضرورت و اهمیت توسعه پایدار در کشور، گفت: توسعه پایدار بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها بوده و به مفهوم برآورده کردن نیازهای نسل کنونی بدون به خطر انداختن توانایی ها و ظرفیت های نسل آینده برای برآورده کردن نیازهای خود است.

«آرش رنجبران»، با بیان اینکه نقش مهندسی عمران در توسعه پایدار، حیاتی و تاثیرگذار است، افزود: مهندسی عمران با ایجاد تعامل بین جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و گنجاندن شاخص های پایدار تضمین کننده توسعه پایدار است.

وی اظهار کرد: این حوزه مهم با متعادل کردن تقاضاهای فعلی با منابع، اطمینان ایجاد می کند که بیشترین بهره وری با کمترین آسیب حاصل شود و مفهوم توسعه پایدار و دستیابی به بیشترین رفاه از طریق تمرکز بر سه اصل رشد اقتصادی، شمول اجتماعی و پایداری محیط، میسر می شود.

همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد
آرش رنجبران، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر اینکه مهندسی عمران و مهندسان این رشته در خط مقدم و صف اول نقش آفرینان تحقق توسعه پایدار قرار دارند، گفت: این افراد با بهره گیری از روش های نوین و فناورانه، به کارگیری فناوری های مبتنی بر هوشمندی و هوشمندسازی و توجه به مباحث نوین انرژی نقش راهبردی ایفا می کند.

رنجبران، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین شبکه علمی کشور در این زمینه نقش بی بدیلی دارد و بزرگترین ظرفیت آن، حل مساله از طریق گسترش دانشکده های موضوعی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در این راستا پیشگام است.

دانشکده های موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: امسال این واحد دانشگاهی ۲ هدف عمده شامل تاسیس و راه اندازی دانشکده های موضوعی و استفاده از بسترهای نوین و فناورانه برای شکل گیری یک فرآیند نظام مند را برای تحقق برنامه های خود دنبال می کند.

رنجبران، با تاکید بر اینکه دانشکده ها با تعریف ماموریت ها وظیفه حل مساله را در جامعه بر عهده دارند، ادامه داد: امسال در این واحد دانشکده های موضوعی «صنعت ساختمان»، « علوم و فناوری های همگرا و کوانتومی» و «هوش مصنوعی و فضای مجازی» و در حوزه علوم انسانی، دانشکده های « جامعه و حکمرانی» و « هنر و رسانه»، « فرهنگ و تمدن» و « تعلیم و تربیت اسلامی» تاسیس و راه اندازی می شود.

دانشکده های موضوعی «صنعت ساختمان»، « علوم و فناوری های همگرا و کوانتومی» و «هوش مصنوعی و فضای مجازی» و در حوزه علوم انسانی، دانشکده های « جامعه و حکمرانی» و « هنر و رسانه»، « فرهنگ و تمدن» و « تعلیم و تربیت اسلامی» در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تاسیس و راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این دانشکده ها می توانند بازوی علمی برای کمک به سیاست گذاری و برنامه ریزی های این دانشگاه در حوزه های مختلف باشند، یادآور شد: در هفدهم اسفند سال گذشته نیز دانشکده «مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی» نیز در این دانشگاه راه اندازی و افتتاح شد.

همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین مهندسی عمران در تبریز آغاز شد
یوسف زندی، دبیر همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران

۲۰۰ مقاله علمی از سراسر کشور به همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران ارسال شد

دبیر همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران نیز در این همایش گفت: مراحل مقدماتی برگزاری این همایش از ۱.۵ سال گذشته آغاز شده و پس از اعلام فراخوان، بیش از ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور برای این همایش ارسال شده است.

«یوسف زندی» افزود: از این تعداد ۱۵۴ مقاله علمی از سوی کمیته داوران مورد پذیرش قرار گرفت و تلاش می شود برخی از مقالات ارزشمند ارایه شده در این همایش در مجلات خاص و معتبر منتشر شود.

وی با اشاره به فرصت ها و چالش های موجود در حوزه مهندسی عمران، اظهار کرد: یکی از ابرچالش ها در این حوزه، زمانبندی پروژه ها است و با توجه به بروز موج چهارم فناوری در دنیا باید از این فناوری ها در اجرای پروژه ها استفاده شود.

دبیر همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران گفت: برخی طرح ها با گذشت بیش از ۳۰ سال از آغاز اجرای آن، هنوز به مرحله سفید کاری نرسیده است.

زندی، ادامه داد: راکد ماندن سرمایه شرکت های ساختمانی، افزایش تقاضا برای واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در داخل و خارج از کشور و رقابت جدی چین و ترکیه برای گرفتن بازار از دست شرکت های ساختمانی، پیمانکاران و مهندسان کشورمان، افزایش عمر ساختمان ها و توجه به مقوله انرژی از چالش های پیش روی حوزه عمران و فعالان این حوزه است.

وی تاسیس و راه اندازی دانشکده های موضوعی و بسترسازی برای ایجاد دانشکده های بین رشته ای از راهکارهای لازم برای رفع این چالش ها و استفاده از فناوری های نوین اعلام کرد و یادآور شد: استفاده از فناوری های جدید بیش از ۳۰ سال در دنیا رواج یافته ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.