ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد آذربایجان شرقی ممنوع است
ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد آذربایجان شرقی ممنوع است

ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد آذربایجان شرقی ممنوع است تایسیز نیوز – مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این‌که ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد استان ممنوع است، گفت: ماهی قرمز گونه غیربومی ایران است و رهاسازی آن در رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، دریاها و مخازن سدها به تنوع زیستی […]

ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد آذربایجان شرقی ممنوع است

تایسیز نیوز – مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این‌که ورود ماهی قرمز به آب‌های آزاد استان ممنوع است، گفت: ماهی قرمز گونه غیربومی ایران است و رهاسازی آن در رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، دریاها و مخازن سدها به تنوع زیستی و گونه‌های بومی آسیب می‌زند. 

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جواد گوزلی گفت: مردم استان می‌توانند بعد از عید نوروز، ماهیان قرمز را جهت نگهداری به آکواریوم‌ها و حوضچه‌های پارک‌ها منتقل کنند.

وی با بیان اینکه ماهی قرمز، قدرت تحمل شرایط سخت آب‌های آزاد را دارد، افزود: ماهی قرمز قدرت تکثیر بسیاربالا و تولید مثل جنسی و غیرجنسی دارد و حتی در آب آلوده هم می‌تواند زادآوری کند.

خرید و فروش ماهی قرمز هر ساله در روزهای نزدیک به سال نو رواج پیدامی‌کند، و رهاسازی اینگونه ماهی غیربومی در محیط‌های طبیعی و آب‌های آزاد می تواند به تولید شیلات لطمه بزند.