وضعیت هوای آذربایجان شرقی در پنج روز آینده ناپایدار است
وضعیت هوای آذربایجان شرقی در پنج روز آینده ناپایدار است

وضعیت هوای آذربایجان شرقی در پنج روز آینده ناپایدار است تایسیز نیوز- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی نقشه های همدیدی و نقشه های ماهواره ای نشان می دهد که جو استان در پنج روز آینده ناپایدار خواهد بود. محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: فعالیت […]

وضعیت هوای آذربایجان شرقی در پنج روز آینده ناپایدار است

تایسیز نیوز- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی نقشه های همدیدی و نقشه های ماهواره ای نشان می دهد که جو استان در پنج روز آینده ناپایدار خواهد بود.

محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی در استان موجب ابرناکی شدن، وزش باد و بارش باران و در مناطق کوهستانی برفی می شود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه، موجب کاهش دمای آذربایجان شرقی از روز یکشنبه هفته بعد خواهد شد.

امیدفر گفت: با توجه به بارش باران های لحظه ای، امکان آبگرفتگی معابر و سرریز شدن سدها وجود دارد و در مناطق کوهستانی، همراه با لغزندگی و مه گرفتگی پیش بینی می شود.

وی افزود: در حال حاضر هریس با ۲ درجه زیر صفر سردترین شهر آذربایجان شرقی و میانه با پنج درجه بالای صفر گرم ترین شهر هستند.

به گزارش تایسیز نیوز، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.