وضع مجتمع‌های رفاهی بین‌شهری آذربایجان‌شرقی مناسب نیست
وضع مجتمع‌های رفاهی بین‌شهری آذربایجان‌شرقی مناسب نیست

وضع مجتمع‌های رفاهی بین‌شهری آذربایجان‌شرقی مناسب نیست تایسیز نیوز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: وضع مجتمع های خدمات رفاهی بین شهری این استان مناسب نیست و باید دستگاه های متولی در این زمینه به سرعت وارد عمل شوند. به گزارش تایسیز نیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات […]

وضع مجتمع‌های رفاهی بین‌شهری آذربایجان‌شرقی مناسب نیست

تایسیز نیوز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: وضع مجتمع های خدمات رفاهی بین شهری این استان مناسب نیست و باید دستگاه های متولی در این زمینه به سرعت وارد عمل شوند.

به گزارش تایسیز نیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، با ابراز تاسف از غیرقابل قبول بودن وضعیت عمومی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌شهری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: باید با افزایش تعداد مجتمع‌ها، یک فضای رقابتی در این زمینه ایجاد کنیم تا شاهد افزایش کیفیت خدمات این مجتمع‌ ها باشیم.

وی با اشاره به افتتاح سه باب مجتمع بین‌راهی در روزهای گذشته و در دست ساخت بودن ۱۷ مجتمع دیگر در استان، از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خواست با تشکیل یک کارگروه فنی، مکان‌های مناسب برای ساخت مجتمع‌های جدید را شناسایی و پیشنهاد کند.

ذاکری از ثبت متوسط تعداد ۶۰ فوتی ماهانه در تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی، یادآور شد: کاهش نسبی آمار تلفات در پرترافیک‌ترین ایام سال یعنی تعطیلات نوروزی ناشی از تشدید کوتاه‌مدت اقدامات نظارتی است، اما برای کاهش آمار در طول سال نیازمند اقدامات زیرساختی و بلندمدت مانند بهبود وضعیت راه‌ها و ارتقای کیفیت خودروها هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه انتظار می رود با افتتاح چند طرح مهم راه‌سازی در سالجاری شاهد کاهش تعداد قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن باشیم.

ذاکری بر تعیین تکلیف مراکز اقامتی غیررسمی، حضور مستمر و موثر بازرسان تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ها و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام پیش رو و نوروز تاکید کرد.

وی از استمرار حضور فعال دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان سفرهای نوروزی تا ۲۵ فروردین در استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان آمادگی خود را برای تامین امنیت و آرامش مسافران و خدمت به مردم حفظ کنند.

ذاکری با اشاره به هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر به استان در سال جدید، اظهار کرد: تحقق این موضوع نیازمند تدوین برنامه عملیاتی و تمهید مقدمات از سوی همه بخش‌های مرتبط بویژه حمل‌ونقل عمومی و مراکز اقامتی است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست برنامه‌های عملیاتی خود را برای تحقق این هدف در قالب طرح‌های پیشنهادی ارائه کنند.