کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری
کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری

شهردار منطقه ۷ تبریز خبر داد؛ کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری شهردار منطقه ۷ تبریز گزارشی از عملکرد حوزه فضای سبز منطقه ۷ در سه ماهه اول سال جاری جهت اطلاع شهروندان ارائه کرد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، محمد رشتبری با اعلام این خبر گفت: […]

شهردار منطقه ۷ تبریز خبر داد؛

کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری

کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری

شهردار منطقه ۷ تبریز گزارشی از عملکرد حوزه فضای سبز منطقه ۷ در سه ماهه اول سال جاری جهت اطلاع شهروندان ارائه کرد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، محمد رشتبری با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری در مبادی ورودی جنوب غرب شهر، واحد فضای سبز منطقه نسبت به کاشت گل‌های دائمی (رز، نسترن، درختچه) متناسب با تمامی فصول در ورودی جنوب غرب شهر اقدام کرده است.

رشتبری درباره اهمیت افزایش سرانه فضای سبز مخصوصا در حاشیه بزرگراه‌ها و ورودی‌های شهر افزود: با کاشت هزار و ۵۰ اصله درخت و کاشت گل‌های نشایی به تعداد ۲۲۰ هزار بوته تمام تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با همکاری بیشتر در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

وی ادامه داد: اتوبان غرب جهت ایجاد فضای سبز به طول ۳ کیلومتر و مساحت ۱۲ هکتار آماده شده است.

شهردار منطقه با تاکید بر انتخاب گونه‌های مقاوم در مقابل کم‌آبی و متناسب و دائمی اظهار کرد: ۱۳ هزار گل‌های دائمی (رز و نسترن) جهت ساماندهی ورودی جنوب غربی شهر کاشته‌ایم.

وی اظهار کرد: طی اوایل امسال بخشی از این روند اجرایی در زمینه کاشت درختان با گونه‌های مختلف در بلوارها و دیگر نقاط عمومی، و در راستای ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی با نشاط در حاشیه معابر، با انجام فرم‌دهی و هرس به صورت روزانه صورت گرفته است.

رشتبری با بیان اینکه به منظور پیشگیری از بروز آفت‌زدگی و نگهداشت درختان و فضاهای سبز موجود در سطح پارک‌ها و منطقه طرح اجرای سمپاشی تمامی درختان را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کرده است، افزود: در همین راستا چند اکیپ فضای سبزدر حال انجام امورات سمپاشی درختان سطح این حوزه (نوبت اول) هستند.

شهردار منطقه گفت: با هدف تامین امنیت روانی و رفاه حال شهروندان، رسیدگی به روشنایی پارک‌های سطح حوزه (پارک نیلوفر، کریمی مراغه‌ای، شقایق) در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی همچنین از حذف درختان خشکیده و هرس شاخه‌های خشک و مزاحم و آماده‌سازی بستر این محدوده جهت کاشت و زیباسازی خبر داد.

رشتتبری افزود: رنگ‌آمیزی جداول، نیمکت‌ها و سطل زباله‌های بوستان قرآن، فرم‌دهی ارقام ردیفی سطح منطقه، لکه‌گیری چمن، تعمیر پمپ آبنمای چشم‌انداز، تعمیر پمپ شناور پمپ جهاد و پارک صفا و راه‌اندازی مجدد پمپ دیزل آباد، رنگ‌آمیزی آبنماهای سطح حوزه و ادامه فاز دوم تولیدات گلخانه از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۷ تبریز است.