کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره‌ی معاصر در آذرشهر
کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره‌ی معاصر در آذرشهر

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره‌ی معاصر در آذرشهر تایسیز نیوز -فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی اصل و غیراصل با قدمت دوره معاصر در جریان بازرسی از خودروی مشکوک در شهرستان آذرشهر خبر داد. سرهنگ غلامرضا زینالی با […]

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد

کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره‌ی معاصر در آذرشهر

کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی با قدمت دوره‌ی معاصر در آذرشهر

تایسیز نیوز -فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از کشف ۱۸ قلم اشیای تاریخی اصل و غیراصل با قدمت دوره معاصر در جریان بازرسی از خودروی مشکوک در شهرستان آذرشهر خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال تردد خودرویی مشکوک در سطح شهر آذرشهر، عوامل انتظامی این شهرستان با اخذ دستور مقام قضایی اقدام به توقف و سپس بازرسی از این خودرو کردند که ۱۸ قلم اشیای تاریخی اصل و بدل با قدمت دوره معاصر در جریان این بازرسی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: تعداد یک قلم مجسمه سنگی سرگوزن از جنس مواد ترکیبی غیراصل و یک قلم مجسمه سنگی مورچه‌خوار از جنس سنگ سیاه غیر اصل در جریان این بازرسی به‌عنوان اشیای تاریخی «غیراصل» کشف و ضبط شدند.

وی افزود: تعداد یک قلم سماور ذغالی برنجی، سه عدد آویز فلزی و سنگی با نگین‌های تزئینی، شش قطعه سنگ ایرانی سفید، دو عدد تسبیح سنگی، یک عدد قلوه سنگ رودخانه‌ای، یک عدد سنگ تخم‌مرغی و تعداد دو قلم کاسه‌ صمغی از جنس مواد ترکیبی که همگی با قدمتی مرتبط به دوران معاصر در جریان بازرسی از این خودرو توسط عوامل انتظامی آذرشهر کشف و ضبط شدند.

سرهنگ زینالی گفت: تعداد دو متهم، راننده و سرنشین خودرو به همراه ۱۸ قلم اشیای تاریخی اصل و غیر اصل که همگی آن‌ها مربوط به دوره معاصر هستند برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی دلالت داده شدند.

به‌گزارش تایسیز نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، به مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.