کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی» برگزار شد
کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی» برگزار شد

کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی» برگزار شد تایسیز نیوز- دومین کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی اقتصادی و حسابداری» در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد.  به گزارش تایسیز نیوز رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه روز چهارشنبه در آیین آغاز به‌کار این کنفرانس افزود: ۴۰۰ مقاله در این رویداد علمی و […]

کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی» برگزار شد

تایسیز نیوز- دومین کنفرانس ملی «تحولات نوین در مطالعات مالی اقتصادی و حسابداری» در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد. 

به گزارش تایسیز نیوز رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه روز چهارشنبه در آیین آغاز به‌کار این کنفرانس افزود: ۴۰۰ مقاله در این رویداد علمی و پژوهشی پذیرش شد که حدود یک‌چهارم از این تعداد با شعار سال جاری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» مرتبط است.

«بابک پورقهرمانی» افزود: نخستین دوره این کنفرانس طی سال ۱۳۹۶ برگزار شده بود و دومین دوره آن در اوایل سال بر مبنای شعار سال پایه‌ریزی شد تا از این پس هرساله به طور منظم برگزار شود.

وی به استقبال خوب پژوهشگران از این کنفرانس ملی اشاره و بیان کرد: تعدد حامیان علمی و مالی این رویداد علمی و پژوهشی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و حدود ۳۰ مرکز علمی و دانشگاهی از برگزاری آن حمایت کردند.

وی با بیان اینکه آسیب‌ها و کمبودهای موجود پیش‌روی تحقق شعار سال در این کنفرانس مطرح می‌شود، ابراز امیدواری کرد که محتوای این رویداد علمی در سطح کشور اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه این را هم بیان کرد که کنفرانس تحولات نوین در مطالعات مالی چهارمین کنفرانس ملی امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی است.

کاهش تورم در گرو بهبود فضای کسب و کار است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه نیز در این کنفرانس ملی تورم را از مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد دانست و گفت: کاهش تورم به بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نیاز دارد.

«مرتضی مینویی» افزود: جامعه در اثر رشد نقدینگی دچار تورم فزاینده می‌شود و رشد نقدینگی نیز به نوبه خود محصول سوء‌مدیریت مالی است که خوشبختانه یکی از محورهای این کنفرانس ملی نیز بررسی شرایط مدیریت اقتصادی کلان کشور و مناطق است.

وی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار را کلید گمشده توسعه مراغه عنوان کرد و ادامه داد: تا زمانی که سرمایه‌گذاری و انضباط مالی در این شهرستان رونق نگیرد، پیشرفت تحقق نخواهد یافت.

وی اضافه کرد: مراغه با وجود اینکه ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری دارد، به علت سوء‌مدیریت‌های گذشته در شان قدمت و فرهنگ منطقه توسعه نیافته است.

فرماندار مراغه تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس‌ها به صورت مستمر و تخصصی باید ادامه یابد و راهکارها برای ارتقای جایگاه اقتصادی مناطق مختلف کشور احصا شود تا بقیه شاخص‌ها از جمله شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیز دچار تحول گردد.

به گفته وی نبود اشتغال پایدار در مراغه به برخی از آسیب‌های اجتماعی هم دامن می‌زند و بر همین اساس بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاران اولویت نخست این شهرستان است.

وی ایجاد اطمینان خاطر و امنیت سرمایه‌گذاری را لازمه جذب سرمایه بخش خصوصی دانست و افزود: تمام شاخص‌های فضای کسب و کار باید بهبود یابد تا شاهد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

دبیر علمی دومین کنفرانس ملی تحولات نوین در مطالعات مالی اقتصادی و حسابداری نیز بیان کرد: کمیته علمی این کنفرانس از اساتید و همکاران دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، یزد، واحد علوم و تحقیقات، واحد تهران جنوب و واحد ابهر تشکیل شد.

«زهره خواجه سعید» افزود: همچنین اساتید گروه اقتصاد و حسابداری از دانشگاه‌ تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه مازندران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه ارومیه و دانشگاه محقق اردبیلی در کمیته علمی این کنفرانس همکاری داشتند.

وی اظهار داشت: انجمن‌ مهندسی مالی ایران، انجمن حسابداری مدیریت ایران، انجمن‌ اقتصاد ایران، انجمن اقتصاد اسلامی ایران، مرکز پژوهشی مهندسی مالی و سرمایه‌گذاری بازارساز، انجمن نیک اندیشان دانش محور سهند، کلینیک حسابداری و مدیریت مالی واحد مراغه و مرکز تحقیقات حقوق واحد مراغه نیز بخشی از حامیان علمی کنفرانس هستند.

به گفته وی فصلنامه پیشرفت‌های مالی و سرمایه‌گذاری و نشریه منابع انسانی تحول‌آفرین آمادگی خود را نسبت به چاپ مقالات برتر این کنفرانس اعلام کرده است.

به گزارش تایسیز نیوزجمعی از صاحب‌نظران و اساتید برجسته مالی و اقتصادی کشور در این کنفرانس ملی حضور یافتند و استاد برجسته مالی ایران و موسس انجمن حسابداری مدیریت ایران «پروفسور فریدون رهنمای رودپشتی» به صورت ویدئوکنفرانس در این رویداد علمی و پژوهشی سخنرانی کرد.