۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است
۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی: ۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است تبریز- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۰ هزار شهید استان، گفت: ۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است. به گزارش تایسیز نیوز، علی‌اکبر سلمانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز […]

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:

۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است

۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است

تبریز- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۰ هزار شهید استان، گفت: ۱۱۲۳ گلزار شهدا در آذربایجان شرقی ساماندهی شده است.

به گزارش تایسیز نیوز، علی‌اکبر سلمانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: ۱۱۶۰ گلزار شهدا در استان داریم که بیشتر آنها ساماندهی شده و فقط ۲۳ گلزار ساماندهی نشده که آن هم در آینده نزدیک ساماندهی خواهد شد.

وی در خصوص فاز دو گلزار شهدای تبریز گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط بنیاد شهید و شهرداری تبریز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه تا ۲۲ اسفند ماه هر روز برنامه برای بزرگداشت شهدا خواهیم داشت، گفت: برگزاری پویش سلام شهید، دیدار با خانواده‌ها با حضور عموم مردم و مشارکت هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی جزو برنامه‌های اصلی است.

سلمانی ابراز داشت: ۹ هزار و ۵۶۶ شهید دفاع مقدس و بقیه مربوط به شهدای امنیت، سلامت، مدافع حرم و ترور است و همچنین یک هزار و ۱۶۰ گلزار شهدا در استان است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: همه برنامه‌ها به ظرفیت‌های احصا شده ابلاغ شده است تا از ظرفیت‌های موجود بهره بگیریم.

وی متذکر شد: همه مردم باید در مقوله برنامه‌های شهدا به میدان بیایند زیرا شهدا و ایثارگران سرمایه اصلی ما هستند که از بهترین داشته خود گذاشته‌اند.

سلمانی گفت: تداوم دیدار با ایثارگران و خانواده شهدا باید همیشگی باشد از این‌رو طرح سپاس از ایثارگران به صورت جدی دنبال می‌شود. وی بیان داشت: در خطبه‌های نماز جمعه نیز برنامه‌های بنیاد شهید برای بزرگداشت روز شهدا ارائه خواهد شد و همچنین گلباران گلزار شهدا، طرح درختکاری به نام شهید، تکریم تک فرزندان شهید نیز خواهیم داشت.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: اجرای پویش قرآنی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش یکصد نفره نخبگان استان، اجرای طرح پایش سلامت از دیگر برنامه‌های این هفته است.

سلمانی ابراز کرد: تعداد گلزار شهری ۱۳۷ مورد است که هفت هزار و ۸۰۰ مزار شهدا در کل استان وجود دارد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یادآور شد: تنها در تبریز فاز دوم گلزار شهدا در ساماندهی باقی مانده است که در طرح جدید به حالت دیوارکشی دور تا دور انجام خواهد گرفت و به حالت حسینیه در خواهد آمد.

وی بیان داشت: از سال ۸۸ به این طرف، آزمون استخدامی به صورت سایت سنجش و سراسری است که در این موضوع امتیازاتی برای فرزندان شهدا وجود دارد.

سلمانی ابراز کرد: ۵ هزار و ۳۸۲ فرزند شهید و ایثارگر تبدیل وضعیت شده است؛ برخی از سازمان‌ها در تبدیل وضعیت کم لطفی دارند که در حال پیگیری برای حل مساله هستیم.

وی یادآور شد: ۶۳ نمایشگاه برای ارائه وصایای شهدا، چاپ کتاب، نقاشی دیوار، تولید فیلم و غیره از جمله کارهای فرهنگی انجام گرفته در بنیاد شهید و ایثارگران استان انجام گرفته است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: اردوهای اشتغال در شهرستان‌ها اجرا می‌شود که از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود تا تمام فرزندان شهید و ایثارگر که بیکار هستند در این اردوها حاضر شوند که در این زمینه بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیلات و حمایت‌های لازم را برای به کارگیری فرزندان ایثارگران انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: بیمارستان فجر از درجه ارزیابی دو به یک رسیده است و طبق قانون تعرفه این بیمارستان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. در خصوص ساماندهی گلزار ستارخان در سال جدید به صورت کامل انجام خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که در این خصوص با آموزش و پرورش تعاملات زیادی داریم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ابراز کرد: تعداد والدین در قید حیات در سطح استان دو هزار و ۹۸۹ مادر شهید است که از این تعداد یک هزار و ۲۳۳ نفر در تبریز هستند و همچنین تعداد پدران در قید حیات ۹۷۴ نفر است که ۴۲۱ نفر از آنها در تبریز هستند.

وی اضافه کرد: تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد در استان ۲۹۰ نفر است که ۱۹۲ نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

سلمانی بیان داشت: اینکه برخی از جانبازان شیمیایی از مدت زمان احراز هویت پرونده جانبازی خود گلایه دارند، درست نیست زیرا مدت زمان رسیدگی به پرونده جانبازان به خصوص شیمیایی بسیار کم است و اگر مدت طولانی بکشد قطعاً به خاطر قصور در پرونده است.