۳۷ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود
۳۷ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود

۳۷ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود تایسیز نیوز- دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ۳۷ درصد مجموع آزمایشگاه های موجود در کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود. مهندس مجتبی نسب روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیران عضو شبکه جامع آزمایشگاهی دانشگاه […]

۳۷ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود

۳۷ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود

تایسیز نیوز- دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ۳۷ درصد مجموع آزمایشگاه های موجود در کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود.

مهندس مجتبی نسب روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیران عضو شبکه جامع آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه اکنون تنها ۲۵ درصد شبکه آزمایشگاهی کشور زیرپوشش و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: در همین حال ۳۸ درصد آزمایشگاه ها نیز به سازمان ها و نهادهای مختلف اختصاص دارد.

وی با اشاره به اهداف راهبردی شبکه آزمایشگاهی، اظهار کرد: این شبکه برای استفاده بهینه از سرمایه های ملی در حوزه زیرساخت آزمایشگاه، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی و استاندارد سازی فعالیت های آزمایشگاهی و نیز ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه ها فعالیت می کند.

۴۴ آزمایشگاه در آذربایجان شرقی فعال است

مجتبی نسب با بیان اینکه اکنون ۴۴ آزمایشگاه در آذربایجان شرقی فعال است، یادآور شد: از این تعداد، ۲۷ آزمایشگاه عضویت مستعد، ۲۰ آزمایشگاه توانمند، ۱۸ مورد آزمایشی و تنها یک آزمایشگاه ممتاز در آذربایجان شرقی وجود دارد.

تنها یک آزمایشگاه ممتاز در آذربایجان شرقی وجود دارد

وی ظرفیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی آزمایشگاه های آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز را وسیع خواند و عنوان کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بستری برای هم‌افزایی و هم‌رسانی توانمندی‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور است و بر این اساس از توسعه زیست‌بوم آزمایشگاهی آذربایجان شرقی و پیوستن آزمایشگاه‌های این استان به جمع مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی به طور کامل حمایت می‌ کنیم.

مجتبی نسب با تاکید بر توانمندی‌های آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، افزود: مسئولان این مجموعه و مدیر آزمایشگاه جامع مرکزی این دانشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار جامعه دانشگاهی و پژوهشگران قرار داده‌اند و این ظرفیت‌ها توانسته این دانشگاه‌ را به یکی از بسترهای خوب توسعه پژوهش‌ها تبدیل کند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا خدمات آزمایشگاهی را به سوی تخصصی‌تر شدن و برخورداری از مزیت رقابتی سوق دهیم و در این مسیر، برای برخورداری آزمایشگاه از خدمات و تجهیزات پیشرفته حمایت‌های لازم را صورت می‌دهیم.

در این نشست ۶۰ مدیر از آزمایشگاه های خصوصی و دولتی آذربایجان شرقی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معاونین پژوهشی دانشکده‌ها، روسای مراکز تحقیقاتی و نمایندگان سازمان های نظارتی شامل مدیران آزمایشگاه های برتر استان، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، اداره گمرکات استان، اداره کل استاندارد، آموزش و پرورش و اداره غذا و دارو حضور داشتند.