افت فشار یا قطعی آب مناطق ولیعصر و بارنج تبریز
افت فشار یا قطعی آب مناطق ولیعصر و بارنج تبریز

افت فشار یا قطعی آب مناطق ولیعصر و بارنج تبریز تایسیز نیوز – شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای از افت فشار یا قطعی آب در مناطق ولیعصر و بارنج تبریز به دلیل مرمت خط اصلی آبرسانی خبر داد. در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است: به منظور رفع […]

افت فشار یا قطعی آب مناطق ولیعصر و بارنج تبریز

افت فشار یا قطعی آب مناطق ولیعصر و بارنج تبریز

تایسیز نیوز – شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای از افت فشار یا قطعی آب در مناطق ولیعصر و بارنج تبریز به دلیل مرمت خط اصلی آبرسانی خبر داد.

در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است: به منظور رفع ترکیدگی و مرمت خط اصلی آبرسانی ۷۰۰میلیمتری واقع در فرشته شمالی، جریان آب در محدوده مناطق گفته شده امروز با افت فشار یا قطعی آب همراه خواهد بود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از شهروندان ساکن در این مناطق، خواسته شده تا با صرفه جویی در مصرف آب، این شرکت را در ارایه خدمات به مشترکان همراهی کنند.

مصرف سرانه هر شهروند تبریزی در طول شبانه روز حدود ۲۵۰ لیتر بوده که ۱۰۰ لیتر بیشتر از استاندارد جهانی است.

در هر ثانیه ۶ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم در تبریز تولید و به همین میزان نیز مصرف می‌شود و در واقع میزان تولید و مصرف آب در حال حاضر در این شهر سر به سر است و اگر مشکل و یا کمبودی در یکی از منابع چهارگانه تامین آب آن ایجاد شود یا مشترکان مصرف خود را مدیریت نکنند این شهر با مشکل و تنش آبی روبرو خواهد شد.

آب شرب شهرستان تبریز از چهار منبع خط آبرسانی زرینه رود ۵۵ درصد، خط آبرسانی نهند ۱۳ درصد، چاه‌ها (هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) ۳۱ درصد و قنات ها یک درصد تأمین می‌شود.