انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد
انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد

رئیس پلیس فتای استان: انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: برابر قانون، نشر اکاذیب از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و شخص یا اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این خصوص باشند. سرهنگ اکبر محمدجعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار […]

رئیس پلیس فتای استان:

انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد

انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: برابر قانون، نشر اکاذیب از طریق اینترنت و سایر بسترهای فضای مجازی، جرم تلقی شده و شخص یا اشخاص باید پاسخگوی اعمال خود در این خصوص باشند.

سرهنگ اکبر محمدجعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه کاربران فضای مجازی به پلیس فتا عنوان می‌کنند که افرادی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری و انتشار مطالبی کذب و خلاف واقع بر علیه آنان کرده و از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از کاربران بدون توجه به صحت و سقم موضوع و یا کذب بودن آن، هر آنچه را که می‌بینند در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند، بدون آن‌که به عواقب آن برای خود یا دیگران فکر کنند درحالی کاربران به هیچ عنوان نباید مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از منبع منتشرکننده آن اطمینان ندارند، ملاک قرار داده و بازنشر کنند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی بخواهند اقدام به انتشار مطالب کذب یا سایر موارد مجرمانه کنند پلیس فتا در چهارچوب قانون با این گونه افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست: کاربران در شبکه‌های اجتماعی به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارند و از نوشتن مطالب غیرمتعارف اجتناب ورزند.