به قلم مهندس فریدیان؛امروزه با گسترش ارتباطات ، نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف ، درسازمانها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی درمدیریت پذیرفته شده است.این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر […]
![](https://taysiznews.ir/wp-content/uploads/2024/05/Untitled-14.jpg)
به قلم مهندس فریدیان؛
امروزه با گسترش ارتباطات ، نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف ، درسازمانها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی درمدیریت پذیرفته شده است.
این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان و نهادی محسوب می گردد.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
شاید بتوان گفت کامل ترین تعریف از روابط عمومی را انجمن جهانی روابط عمومی بیان کرده است که روابط عمومی را بخشی از وظایف مدیریت سازمان و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده می داند که به وسیله ی آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، به دست آورند.
داشتن یک روابط عمومی متخصص و دارای ایده ، یکی از ضروریات هر مجموعه ای است که می خواهد در سطح استانداردهای جهانی و به صورت هدفمند به رشد و توسعه دست یابند، اما متاسفانه این مهم در کشور ما حتی در میان برخی از مدیران ارشد، چندان اهمیت پیدا نکرده است.
در هر حال این روابط عمومی است که باید پلی باشد میان مردم و سازمانهای دولتی و غیر دولتی و علاوه بر شناساندن تمامی خدمات و سرویس ها از طریق فضای مجازی، رسانه ها و تبلیغات دیگر، منعکس کننده خواسته ها، مطالبات و انتظارات مردم و مشتریان، به مدیران بالا دستی باشد.
در تقویم رسمی کشور، ۲۷ اردیبهشت به پاس ارج نهادن به این حرفه و شغل خطیر ، که به عنوان ششمین شغل پر استرس دنیا هم شناخته می شود ، روز روابط عمومی نامگذاری شده است تا توجهات به اهمیت و ارزش روابط عمومی ، معطوف شد