سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار
سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی مطرح کرد: سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار تایسیزنیوز -رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی گفت: سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار بهبود می‌یابد.  غلامرضا نورآبادی در بازدید از نانوایی‌ها ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای […]

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار

سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار

تایسیزنیوز -رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی گفت: سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار بهبود می‌یابد.

 غلامرضا نورآبادی در بازدید از نانوایی‌ها ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های شورای عالی سلامت کشور مبنی بر ترغیب عموم مردم جهت مصرف انواع نان کامل سبوسدار تهیه شده از آرد کامل و همچنین افزایش تعداد نانوائیان پخت‌کننده نان کامل و تشویق آنان به استفاده از آرد کامل در پخت نان اقداماتی در ماه‌های اخیر در استان انجام گرفته است.

وی افزود: آموزش و بسترسازی تولید آرد کامل با درصد سبوس گیری ۲ تا ۶ درصد در کارخانجات استان و جلب حمایت‌های دستگاه‌های برون‌بخشی و درون سازمانی از جمله استانداری، اتحادیه‌های نانوایی استان، اداره غله، معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ایجاد تمهیدات لازم برای نیل به این هدف از دستاوردهای اجرای این طرح در سطح استان بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: وجود سبوس بالا در آرد کامل، رنگ نان تولیدی را متمایل به تیرگی میکند و این موضوع در تمایل مردم به مصرف این نوع نان‌ها را کاهش می‌دهد با این وجود و با توجه به ارزش غذایی بالای این نوع نان‌ها و تاثیر مثبت مصرف آن‌ها در کاهش میزان سرطان روده، کنترل دیابت و نیز چاقی در افراد و سایر فواید سلامتی، به شهروندان توصیه می‌شود تا مصرف این نوع نان‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح کرد: شایسته است تا رسانه‌های ملی و استانی از جهات مختلف نظیر برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما و اشکال گوناگون رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی، با تبیین فواید نان کامل و تلاش در ایجاد باور واقعی مصرف این نان کامل در ذهن مخاطبان و گسترش فرهنگ مصرف این نوع نان‌ها وارد صحنه شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی با ادارات مرتبط، بازدید از کارخانجات تولید آرد کامل و بررسی‌های بهداشتی از نانوائیان نان کامل در قالب بازدیدهای مشترک تیمی متشکل از نمایندگان اتحادیه صنف نانوائیان، مرکز بهداشت شهرستان، کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دیگر اقدامات کنترلی و آموزشی برای پیشبرد اهداف تولید نان کامل و احصاء مشکلات موجود در امر تهیه آرد کامل و تولید نان کامل و کمک به رفع آن‌ها با ظرفیت‌های استانی است.

سلامت دستگاه گوارش با مصرف نان کامل سبوسدار