شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر جریمه شد
شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر جریمه شد

شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر جریمه شد تایسیز نیوز- رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: شکارچی یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان کلیبر به دلیل تحمیل ضرر و زیان به حیات وحش جریمه شد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست […]

شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر جریمه شد

شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر جریمه شد

تایسیز نیوز- رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: شکارچی یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان کلیبر به دلیل تحمیل ضرر و زیان به حیات وحش جریمه شد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، رحیم آفتابی مبلغ جریمه شکارچی خاطی را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: به دنبال گزارش جوامع محلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه، یگان حفاظت محیط زیست کلیبر به محل اعزام و با پیگیری و تحقیقات محلی، عامل شکار شناسایی و پس از هماهنگی قضایی و بررسی‌های میدانی با همکاری نیروی انتظامی با ارائه مستندات، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: فرد متخلف در مراحل قانونی از طریق دادگاه‌های کیفری محکوم به پرداخت جزای نقدی و جبران ضرر و زیان به حفاظت محیط زیست شد.

آفتابی با قدردانی از زحمات قوه قضائیه در برخورد با خاطیان محیط زیست، گفت: با پیگیری بخش حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، عامل شکار خرس قهوه‌ای به جای حبس تعزیری محکوم به پرداخت ضرر و زیان در حق سازمان حفاظت محیط زیست شد.

وی با قدردانی از جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، یادآور شد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر است و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.

آفتابی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و تخلف شکار در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.