مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی بیمارستان شهید مدنی در تبریز افتتاح شد
مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی بیمارستان شهید مدنی در تبریز افتتاح شد

دکتر علی کریمیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز که شامل درمانگاه، اتاق تمیز، آزمایشگاه و بخش تحقیقات و پژوهش است برای بیمارانی که به درمان دارویی جواب نداده‌اند از طریق سلول درمانی ارائه خدمات خواهد کرد.وی افزود: برای راه اندازی کامل این مرکز نیازمند حمایت خیرین هستیم زیرا راه اندازی کامل این مرکز […]

دکتر علی کریمیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز که شامل درمانگاه، اتاق تمیز، آزمایشگاه و بخش تحقیقات و پژوهش است برای بیمارانی که به درمان دارویی جواب نداده‌اند از طریق سلول درمانی ارائه خدمات خواهد کرد.
وی افزود: برای راه اندازی کامل این مرکز نیازمند حمایت خیرین هستیم زیرا راه اندازی کامل این مرکز می‌تواند به درآمدزایی آن نیز کمک کند.

هزینه سلول درمانی در ایران به مراتب پایین‌تر از دیگر کشورهاست

مسئول مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیمارستان شهید مدنی تبریز گفت: هزینه سلول درمانی در ایران به مراتب کمتر از دیگر کشورها و تا یک دهم سایر کشورهاست.
دکتر حامد ولی‌زاده اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز، تجمیع بخش های اتاق تمیز و تولید سلول های بنیادی، آزمایشگاه و درمانگاه در یک جاست و سلول‌های بنیادی تولید شده پس از آزمایش در درمانگاه برای بیماران تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در مساحت ۷۰۰ متر مربع راه اندازی شده است، گفت: ۲۳۵ متر مربع از این مرکز برای اتاق تمیز و ۸۰ متر مربع آن برای درمانگاه اختصاص دارد.

ولی زاده افزود: این مرکز توانایی ارائه خدمات به استان‌های شمال غربی و کشورهای همسایه را دارد و پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه هزینه درمان در ایران بسیار پایین‌تر است استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هزینه تزریق چشمی در کشورهای دیگر حدود ۱۵ هزار دلار است که این کار در ایران تنها با یک هزار و ۵۰۰ دلار انجام می‌شود.

ولی زاده به نحوه فعالیت این مرکز اشاره کرد و گفت: زیرساخت لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز فراهم شده است و این مرکز محلی را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد تا با تولید سلول‌های بنیادی و تجهیز آن به بیماران فعالیت خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید مدنی هیچ دخالتی در تولید و فروش سلول‌های بنیادی نخواهد داشت و این امر بر عهده شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مرکز است.
وی به ارزآوری از طریق درمان سلول‌های بنیادی نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل ارزان بودن هزینه درمان که ناشی از فراهم شدن زیرساخت‌ها از سوی دولت و به کارگیری دانش دانشگاهی است، می‌توانیم به ارزآوری از این نوع درمان نیز امیدوار باشیم.

ولی‌زاده با بیان اینکه تاکنون پنج شرکت دانش بنیان برای فعالیت در زمینه سلول درمانی با این مرکز قرارداد بسته اند، اعلام کرد: شرکت‌های علاقه مند برای فعالیت در این حوزه، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.