نام‌گذاری خیابان یا میدانی به نام «پرستار»
نام‌گذاری خیابان یا میدانی به نام «پرستار»

رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز احداث فرهنگسرای ویژه پرستاران در قالب «خانه پرستار» و نام‌گذاری یک خیابان یا میدانی به نام «پرستار» را از شورای شهر تبریز درخواست کرد. به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از ایسنا، عبداله صفری که به مناسبت هفته پرستار در صحن علنی شورای شهر تبریز حضور یافته بود، گفت: در […]

رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز احداث فرهنگسرای ویژه پرستاران در قالب «خانه پرستار» و نام‌گذاری یک خیابان یا میدانی به نام «پرستار» را از شورای شهر تبریز درخواست کرد.
به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از ایسنا، عبداله صفری که به مناسبت هفته پرستار در صحن علنی شورای شهر تبریز حضور یافته بود، گفت: در شهرهای دیگر فرهنگسرای ویژه پرستاران توسط شهرداری احداث شده و آمادگی داریم در این زمینه با شورا و شهرداری همکاری کنیم.
وی با بیان این‌که سازمان نظام پرستاری بزرگترین صنف حوزه سلامت است، اظهار کرد: این سازمان سال ۱۳۸۰ با ۱۱۲ عضو هیئت مدیره تشکیل یافته است.
وی ادامه داد: اکنون ۲۰۰ هزار پرستار در سطح کشور و ۹۰۰۰ پرستار در سطح آذربایجان شرقی به مردم خدمت می‌کنند.
به گفته‌ی صفری، سازمان نظام پرستاری تبریز ۵۵۰۰ عضو  دارد که حداقل تحصیلات اعضای این صنف، لیسانس است.
وی با انتقاد از عدم ارتباط سازمان نظام پرستاری تبریز با مدیریت شهری، عنوان کرد: این آمادگی را داریم با همکاری شهرداری در بخش‌های مختلف نظیر سلامت شهر، محیط زیست و … ایفای نقش کنیم.
وی در پایان سخنانش با اشاره به پوشش ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان توسط پرستاران، خاطرنشان کرد: پرستاران شب و روز و در تمامی روزهای سال همچون ایام عید، روز عاشورا و تاسوعا در خدمت مردم هستند.
قدمت ۱۵۰ ساله دانشکده پرستاری تبریز 
«قهرمان شیرزاد» – قائم مقام دانشکده پرستاری و مامایی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به قدمت ۱۵۰ ساله این دانشکده، گفت: آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم از این دانشکده به عنوان مرکز درمانی و سیاسی – امنیتی استفاده می‌کردند.
وی افزود: این دانشکده‌ی قدیمی شامل دو سالن ۱۵۰ نفره، یک سالن ۳۰۰ نفره و یک سالن ۵۰۰ نفره است که مرمت جزئی و رفع مشکلات آن ضروری است.
شیرزاد تاکید کرد: باتوجه به بدهی سنگین بیمه‌ها به وزارت علوم، در وضعیت کنونی دانشگاه توان مرمت این دانشکده را نداشته و اگر مجموعه مدیریت شهری وارد کار نشود، این مجموعه‌ی تاریخی از بین می‌رود.
وی، دانشکده پرستاری و مامایی تبریز را از جمله اولین دانشکده‌های پرستاری کشور دانست که به صورت آکادمیک پرستار تربیت می‌کند.
«شکور اکبرنژاد» -رئیس شورای شهر تبریز در پایان گفت: پرستاران جزو قشر مظلوم جامعه هستند که در بدترین ساعات شبانه روز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.