کشف انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریالی در مراغه/ ۲ نفر دستگیر شدند
کشف انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریالی در مراغه/ ۲ نفر دستگیر شدند

کشف انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریالی در مراغه/ ۲ نفر دستگیر شدند تایسیز نیوز- فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: انبار احتکار کالاهای اساسی شامل گندم، کود و سموم شیمیایی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شده و ۲ نفر به اتهام احتکار دستگیر شدند. سرهنگ «توحید فارسی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران […]

کشف انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریالی در مراغه/ ۲ نفر دستگیر شدند

کشف انبار احتکار ۳۰ میلیارد ریالی در مراغه/ ۲ نفر دستگیر شدند

تایسیز نیوز- فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: انبار احتکار کالاهای اساسی شامل گندم، کود و سموم شیمیایی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شده و ۲ نفر به اتهام احتکار دستگیر شدند.

سرهنگ «توحید فارسی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی کسب خبر احتکار کالاهای اساسی در انبار یکی از شهرک‌های اطراف شهر، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با شیوه‌های پلیسی و پس از اطمینان از احتکار کالا، با هماهنگی قضائی و با دعوت از نمایندگان اداره جهاد کشاورزی، به انبار مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن ۱۲۸ تن گندم، ۱۵ تن کود شیمیایی و ۹۰۰ بطری انواع سموم دفع آفت‌های نباتات را کشف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی مراغه این انبار پلمب شد و ۲ نفر متهم نیز پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ فارسی همچنین با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق و احتکار کالا و سرمایه‌های ملی این را هم بیان کرد که «پدیده احتکار و قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه‌ساز جرائم دیگری در سطح جامعه است».

کشت قابل توجه گندم در جنوب آذربایجان‌شرقی و اقتصاد کشاورزی‌محور شهرستان‌های مراغه، هشترود، چاراویماق، بناب، ملکان و عجب‌شیر موجب شده است تا حجم خرید و فروش کود و سموم شیمیایی و گندم در این منطقه بالا باشد و سوءاستفاده از همین موقعیت، گاهی به طمعی برای سودجویان تبدیل شود.