۴۰ هزار پرس غذای علوی در مراغه توزیع شد
۴۰ هزار پرس غذای علوی در مراغه توزیع شد

۴۰ هزار پرس غذای علوی در مراغه توزیع شد تایسیز نیوز- رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با عید غدیر خم ۴۰ هزار پرس غذای علوی توسط هیئت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی و گروه‌های فرهنگی بین مردم این شهرستان توزیع شد. حجت‌الاسلام بهروز جعفری افزود: همچنین ۶۰ ایستگاه صلواتی در محله‌های مختلف شهر با […]

۴۰ هزار پرس غذای علوی در مراغه توزیع شد

۴۰ هزار پرس غذای علوی در مراغه توزیع شد

تایسیز نیوز- رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با عید غدیر خم ۴۰ هزار پرس غذای علوی توسط هیئت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی و گروه‌های فرهنگی بین مردم این شهرستان توزیع شد.

حجت‌الاسلام بهروز جعفری افزود: همچنین ۶۰ ایستگاه صلواتی در محله‌های مختلف شهر با پخش شربت و شیرینی و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، این عید بزرگ را جشن گرفتند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی غدیر در سال جاری از ۲ روز قبل شروع شد، اضافه کرد: برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها تا فردا، پنج‌شنبه توسط ستاد غدیر و چند مجموعه فرهنگی دیگر ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه ستاد غدیر شهرستان در میدان عبدالقادر نسبت به برگزاری جشن بزرگ غدیر اقدام کرده، ادامه داد: این جشن‌ها که با نورافشانی، مولودی‌خوانی، سخنرانی و ویژه‌برنامه‌های متنوع همراه است، بعد از نماز مغرب آغاز می‌شود و تا حوالی ساعت ۲۳ ادامه می‌یابد.

«احسان احمدی»، از خادمان بنیاد غدیر مراغه نیز بیان کرد: بنیاد غدیر با هفت غرفه شامل «فرهنگی»، «کودک»، «گفت‌وگو»، «پذیرایی»، «پاسخگویی به شبهه‌ها»، عید غدیر را در سال جاری جشن گرفته است و علاوه بر آن یک غرفه با عنوان «الطلاب العراقیون» نیز به دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه مراغه اختصاص دارد.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود؛ این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است. پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»

معصومان به حدیث غدیر استناد کرده‌اند و شاعران بسیاری از دوران امام علی(ع) درباره آن شعر سروده‌اند؛ از مهم‌ترین آثار درباره این واقعه، کتاب الغدیر از علامه امینی است.

پیامبر(ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.