در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ کارگردان “جن‌گیر” به سراغ جن‌گیری در دنیای واقعی رفته است
در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ کارگردان “جن‌گیر” به سراغ جن‌گیری در دنیای واقعی رفته است

به گزارش تایسیز آذربایجان ، از زمانی که ویلیام فریدکین فیلم به یادماندنی “جن‌گیر” را در سال ۱۹۷۳ کارگردانی کرد، او هرگز از نزدیک شاهد مراسم جن‌گیری نبوده است، اگرچه از همان زمان به این مراسم باور داشته است. دهه‌ها بعد به لطف پدر گابریل آمورث فرصتی پیش آمد تا فریدکین مستندی از صحنه‌های خشونت‌آمیز، […]

به گزارش تایسیز آذربایجان ، از زمانی که ویلیام فریدکین فیلم به یادماندنی “جن‌گیر” را در سال ۱۹۷۳ کارگردانی کرد، او هرگز از نزدیک شاهد مراسم جن‌گیری نبوده است، اگرچه از همان زمان به این مراسم باور داشته است. دهه‌ها بعد به لطف پدر گابریل آمورث فرصتی پیش آمد تا فریدکین مستندی از صحنه‌های خشونت‌آمیز، دهان کف‌آورده و جیغ کشیدن را به تصویر بکشد. پدر آمورث، کشیش و جن‌گیر ایتالیایی بود که در سال ۱۹۹۰ انجمن بین‌المللی جن‌گیران را بنیان گذاشت و سال‌ها به عنوان جن‌گیر اسقف‌نشین واتیکان خدمت کرد. او ادعا کرده است که تا سال ۲۰۱۳ بیش‌از ۱۶۰هزار مورد جن‌گیری را انجام داده است که زمان آن‌ها از چند دقیقه تا ساعت‌ها متغیر بوده است. از اظهار نظرات مشهور امورث می‌توان به متهم کردن سران نازی به شیطان‌پرستی اشاره کرد. وی همچنین ادعا کرده بود شیطان آدولف هیتلر و جوزف استالین را تسخیر کرده است. یکی دیگر از اظهار نظرات جنجالی او به ورزش یوگا مربوط می‌شود که آن‌را همچون خواندن هری‌پاتر، عملی شیطانی می‌دانست.

گفته می‌شود پدر آمورث از طرفداران فیلم “جن‌گیر” بوده و آن را تحسین می‌کرده است. از طرفی دیگر، فریدکین به کتاب‌های پدر آمورث علاقمند بوده و این علاقه‌ی دوطرفه منجر به همکاری و ساخت مستندی می‌شود که اکنون با نام “شیطان و پدر آمورث” در جشنواره‌ی فیلم ونیز به نمایش درآمده است. البته این مستند در بخش خارج از مسابقه‌ی جشنواره اکران شده و در رقابت شیر طلایی حضور نخواهد داشت. ویلیام فریدکین دوبار برای فیلم‌های “ارتباط فرانسوی” و “جن‌گیر” نامزد بهترین کارگردانی اسکار شده که این جایزه‌ی ارزشمند را به همراه جایزه‌ی بهترین فیلم برای “ارتباط فرانسوی” دریافت کرده است.

بایست اضافه کرد که هفتادمین جشنواره‌ی فیلم ونیز که هشتم شهریورماه و با نمایش فیلم “کوچک‌سازی” از الکساندر پاین کار خود را آغاز کرده است، تا ده روز ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام /