در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، آموزش ها و تحقیقات مناسبی نداریم.
در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، آموزش ها و تحقیقات مناسبی نداریم.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور ،در همایش سلامت اجتماعی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، که در شهرستان جلفا برگزار شد اظهار داشت: با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان از گروههای حساس و مهم جامعه هدف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند گفت: بهترین راه برای کاهش […]

به گزارش تایسیز آذربایجان ، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور ،در همایش سلامت اجتماعی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، که در شهرستان جلفا برگزار شد اظهار داشت: با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان از گروههای حساس و مهم جامعه هدف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند گفت: بهترین راه برای کاهش آسیب ها، سرمایه گذاری مادی و معنوی بر روی کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مزایا و کارکردهای مثبت زیادی دارد گفت: نباید از این نکته غافل شویم که در کنار این مزایا، آسیبهای زیادی هم جامعه را تهدید میکند. بالا بردن سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی مردم بایستی از اولویتهای متولیان آموزشی و پرورشی باشد و در غیر اینصورت متأسفانه معایب آن بر محاسنش غلبه خواهد کرد.

وی افزود: بهزیستی کشور موظف شده است که سند ملی سلامت اجتماعی را تدوین کند که در این سند سعی کرده ایم به جنبه های فردی و جمعی آسیب های اجتماعی توجه بکنیم و بر اساس هر بخش هم به صورت تخصصی برنامه ریزی کنیم.

فرید، با بیان اینکه فضای مجازی مزایا و کارکردهای مثبت زیادی دارد گفت: نباید از این نکته غافل شویم که در کنار این مزایا، آسیبهای زیادی هم جامعه را تهدید میکند. بالا بردن سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی مردم بایستی از اولویتهای متولیان آموزشی و پرورشی باشد و در غیر اینصورت متأسفانه معایب آن بر محاسنش غلبه خواهد کرد.

وی تصریح کرد:در پایان سال ۹۵، حدود ۱۹۷ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور وجود داشت اما در حال حاضر به ۳۹۰ پایگاه افزایش یافته است