در انجمن سینما هیچ مقام دولتی حمایتی نکرده است
در انجمن سینما هیچ مقام دولتی حمایتی نکرده است

علی اکبر افتخار در نشست تخصصی چشم انداز سینما در تبریز،گفت: در انجمن سینما هیچ دستگاه دولتی نمی تواند ادعا کند که حمایت و ساپورت مالی دولت باعث شد که اثرهای فیلمسازان، به جشنواره راه یابند و این تلاش های فردی خودشان باعث شد که در جشنواره ها موفقیت کسب کنند. وی اظهار کرد: کسانی […]

علی اکبر افتخار در نشست تخصصی چشم انداز سینما در تبریز،گفت: در انجمن سینما هیچ دستگاه دولتی نمی تواند ادعا کند که حمایت و ساپورت مالی دولت باعث شد که اثرهای فیلمسازان، به جشنواره راه یابند و این تلاش های فردی خودشان باعث شد که در جشنواره ها موفقیت کسب کنند.
وی اظهار کرد: کسانی که از یک زاویه خاص بین خودشان با بقیه سینما گران تفاوت هایی می بینند توفیق کسب نمی کنند از ویژگی های مهم سینما این است که قابل پیش بینی نیست و نباید یک فیلم ساز این ادعا را داشته باشد که فیلمی را تولید میکنم تا به همه جشنواره ها راه یابند.و هنر پیش بینی پذیر نیست.
وی تصریح کرد: اکثر فیلم های تولیدی سینما گران تبریز،در قالب فیلم کوتاه هستند و اخیرا فیلماسازان جدیدی جرئت پیدا کرده اند تا فیلم های بلند تولید کنند و مسیر را به بقیه نشان دهند که می شود فیلم بلند هم تولید کرد و در تبریز تولید فیلم کوتاه ضعیف است و تشکیلات حرفه ای فیلمساز وجود ندارد.
علی اکبر افتخار در خصوص جذب و مهاجرت سینماگران حرفه ای استان به پایتخت کشور گفت: نمی توان دست و پای کسی را بست اما می توان تمهیداتی را در جهت امیدوار شدن هر چه بیشتر سینماگران استان برای ماندن و فعالیت در استان فراهم کرد.
وی در مورد یکی از بزرگترین هدف های خود در زمان هیئت مدیره گفت: جشنواره فیلم تبریز بود که خوشبختانه با حمایت دوستان آن ها را اجرایی کردیم.و هدف ما این بود که افراد مشهور دور از دسترس نباشند.
منتقد فیلم بیان کرد: ما با اسم آیینه های روبه رو را در زمان حسن نجفی ،به حوزه هنری بردیم متاسفانه در تغییرات مدیریتی برنامه ها دچار تغییر و تحولات زیادی می شود و ممکن است به برنامه ها مخدوش ایجاد شود