قیام ۱۵ خرداد منشا حرکت جمعی علیه رژیم شاه بود
قیام ۱۵ خرداد منشا حرکت جمعی علیه رژیم شاه بود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تبیین و تشریح رویدادهای انقلابی همچون قیام ۱۵ خرداد در جامعه گفت: قیام ۱۵ منشا حرکت جمعی علیه رژیم شاهنشاهی بود.      به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ،مجید خدابخش ، ۱۵ خرداد را نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: ۱۵ خرداد […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تبیین و تشریح رویدادهای انقلابی همچون قیام ۱۵ خرداد در جامعه گفت: قیام ۱۵ منشا حرکت جمعی علیه رژیم شاهنشاهی بود.
 
 
 به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا ،مجید خدابخش ، ۱۵ خرداد را نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: ۱۵ خرداد منشا یک حرکت جمعی علیه رژیم ستم شاهی شد.
 
وی با بیان این‌که باید همواره قیام ۱۵ خرداد را زنده نگه داریم، یادآور شد: هرچند پیش از قیام ۱۵ خرداد مجاهدان و مبارزانی همچون امام(ره) در منبرها مخالفت خود را با رژیم ستم شاهی اعلام می‌کردند اما حرکت جمعی علیه رژیم شاه نشده بود. این حرکت جمعی برای اولین بار در ۱۵ خرداد سال ۴۲ به ویژه در ورامین و تهران ایجاد شد.
 
خدابخش با بیان این‌که مجاهدان در قیام ۱۵ خرداد تبعیت خود از امام راحل و مخالفت خود را با رژیم شاه بصورت آشکار و جمعی اعلام کردند، افزود: در این ماجرا خیل عظیمی از مبارزان و مجاهدان به شهادت رسیدند و درحقیقت این قیام، ذات و چهره‌ی رژیم ستم شاهی را بروز داد.
 
وی در خصوص ارتحال امام خمینی(ره) و با بیان این‌که امام خمینی(ره) نجات‌دهنده‌ی انسان‌ها بودند، گفت: بنده در آن زمان (سال ۶۸) معاون استاندار ارومیه بودم و شنیدن خبر ارتحال امام خمینی(ره) برای ما بسیار شوکه‌کننده بود، چرا که او بود که ما را از ظلم رژیم شاهی خارج کرده و استقلال و آزادی را در کشور فراهم کرده بود.
 
وی ارتحال امام خمینی(ره) را بسیار جانگذار توصیف کرد و ادامه داد: برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) بصورت زمینی به سمت تهران حرکت کردیم. جمعیت بسیاری در تهران گرد هم آمده بودند و با توجه به گرمای شدید هوا، مردم تهران درب‌ خانه‌های خود را گشوده و به مردم آب می‌دادند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) نیز گفت: اخلاص، اعتقاد فوق‌العاده به نجات بشر و همچنین دشمن شناسی از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) بود. این ویژگی‌ها باعث شد که امام راحل به عنوان یک انسان عرفانی و فیلسوف مطرح شود.