۷۱۷ هزار نفرعضو سازمان داوطلبان هلال احمر هستند
۷۱۷ هزار نفرعضو سازمان داوطلبان هلال احمر هستند

به نقل  ایرنا، محمد نصیری اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات این داوطلبان در چهار هزار و ۲۰۰ «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد. وی ادامه داد: این […]

به نقل  ایرنا، محمد نصیری اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات این داوطلبان در چهار هزار و ۲۰۰ «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.
وی ادامه داد: این داوطلبان فعال در مواقع بروز سوانح و بلایا در صحنه حاضر و به انجام اقدامات ماندگار، زود بازده و اثربخش در حوزه خدمت رسانی می پردازند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این نیروهای داوطلب با حضور خود در مناطق محروم و بی بضاعت در تاب ‌آوری و انسجام اجتماعی جامعه مشارکت کرده و با حمایت از اقشار آسیب ‌پذیر، تلاش می ‌کنند در تمام سطوح حضوری پویا و سازنده داشته باشند.
نصیری توضیح داد: داوطلبان قلب جامعه در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به مردم محروم و کمتر برخوردار هستند. خدمات آنها جنبه بشردوستانه و خیرخواهانه دارد و در ارائه این خدمات تبعیض قائل نمی‌شوند.
وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر خدمات داوطلبانه گفت: داوطلبان هلال احمر تمایلات منفعت طلبانه نداشته و اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن را دنبال نمی‌کنند؛ چرا که شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن متفاوت است.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر توضیح داد: داوطلبان هلال احمر با بکارگیری اندیشه، همراه با تجربه، فناوری، هنر و نوآوری و با شعار حلقه اتصال «توان توانمندان و نیاز نیازمندان» می کوشند تا پرچم کمک و خیرخواهی برای همیشه در سراسر کشور در اهتزار باشد.
نصیری با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم این سازمان، ایجاد و توسعه حس مسئولیت و بشردوستی نسبت به اعضای جامعه از طریق فعالیت های داوطلبانه است، اظهار داشت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در دوران خدمات بشردوستانه خود، به همگرایی و هدفمندی نیات و همت خیرین نیکوکار و داوطلب اندیشیده و به دنبال برقراری ارتباطی مستحکم و پویا میان اعضا و داوطلبان فعال هلال احمر بوده تا به این وسیله جریان نیت ها و همت های خداپسندانه و سالم، هدایت و ساماندهی شود.
وی افزود: تمام اقدامات این سازمان از طریق سازماندهی طرح های ملی خدمت رسان و بشردوستانه ای همچون طرح های درمانی و بهداشتی، اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم و اجرای طرح های محرومیت زدا و ارایه خدمات بهداشتی در راستای پیشگیری شامل آموزش، آگاه سازی و غربالگری، طرح های داوطلبانه و بشردوستانه در مناطق شهری و روستایی به منظور خدمات رسانی به افراد محروم و کمتر برخوردار جامعه انجام می شود که می توان به طرح داوطلب کار روستا، طرح نیابت، طرح حمایت ماندگار، طرح ارمغان مهر و نظایر آن اشاره کرد.
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این سازمان طرح‌های حمایتی را نیز با عنوان «فرشتگان رحمت»، «همای «رحمت»، «طرح ملی حامیان (پنجره های امید)» و «توانمندسازی زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار» را به منظور ارائه خدمات به مردم آسیب پذیر بر مبنای اصول هفتگانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، یگانگی و جهان شمولی و ارزش های داوطلبی از جمله مردم، صداقت، مشارکت، تنوع، راهبری و نوآوری برگزار و اجرا می کند.
جمعیت هلال احمر در حال حاضر چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات را در زیرمجموعه خود دارد.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا دارد.