احیای ۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی به همت دولت مردمی
احیای ۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی به همت دولت مردمی

احیای ۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی به همت دولت مردمی تایسیز نیوز- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد از اولویت های دولت مردمی بود، گفت: در سه سال گذشته بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان احیا شد. تراب محمدی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از […]

احیای ۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی به همت دولت مردمی

احیای ۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی به همت دولت مردمی

تایسیز نیوز- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد از اولویت های دولت مردمی بود، گفت: در سه سال گذشته بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان احیا شد.

تراب محمدی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت خودروسازی اسنا اظهار داشت: توجه دولت مردمی آیت‌الله شهید رییسی بیشتر به امور زیرساختی و زیربنایی معطوف بود، به گونه ای که در این دولت بر تکمیل طرح های نیمه تمام باقی مانده از دولت های قبلی تمرکز شد.

وی از سرگیری فعالیت کارخانه خودروسازی اسنا را از مصادیق عینی احیای واحدهای صنعتی استان در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: تولیدات این کارخانه مایه خوشحالی و امیدواری فعالان عرصه صنعت است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در رژیم طاغوت اعتماد به نفس ملت ایران پایمال شد، گفت: در آن زمان غربی ها حاضر نشدند حتی فناوری تولید یک محصول را در اختیار ما بگذارند اما امروز نیازهای کشور در همه زمینه ها به دست جوانان برطرف می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تولید در کارخانه خودروسازی اسنا داخلی‌سازی شده است، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

محمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه قطعه‌سازی جزو قطب‌های کشور است، افزود: علاوه بر آن در این استان واحدهای صنعتی مادر مانند ماشین سازی، ایدم و موتوژن وجود دارد که باید فناوری تولید خود را ارتقا دهند.

وی افزود: آذربایجان شرقی می‌تواند بخش عمده ای از نیاز کشور در تولید اتوبوس های شهری را برطرف کند که تحقق آن مستلزم تعامل بیشتر خودروسازان استان با واحدهای مادر و قطعه ساز این خطه است.

شرکت خودروسازی اسنا که در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده، یکی از سه کارخانه تولیدکننده اتوبوس در کشور محسوب می‌شود و یکی از کارخانه های احیا شده در دولت مردمی سیزدهم است که اکنون در وضعیت رو به توسعه قرار دارد.

امسال برای تولید یک‌هزار دستگاه اتوبوس یک‌کابین و دو کابین در این کارخانه برنامه‌ریزی شده و خط تولید اتوبوس‌های بین شهری آن نیز به زودی افتتاح می‌شود.

شهرداری تبریز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از این شرکت خریداری کرده و شهرداری تهران نیز قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را سال گذشته امضا کرده است که ۹۵ دستگاه تحویل داده شده و امروز ۲۲ دستگاه دیگر تحویل داده می شود.