استاندار آذربایجان شرقی: رویداد جایزه سالانه «معلم تحول آفرین» برگزار شود/ روز معلم فرصتی برای بازتعریف جایگاه معلم است 
استاندار آذربایجان شرقی: رویداد جایزه سالانه «معلم تحول آفرین» برگزار شود/ روز معلم فرصتی برای بازتعریف جایگاه معلم است 

در گردهمایی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز؛ تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی: رویداد جایزه سالانه «معلم تحول آفرین» برگزار شود/ روز معلم فرصتی برای بازتعریف جایگاه معلم است  استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد داد تا رویدادی تحت عنوان «جایزه سالانه معلم تحول آفرین» با محوریت نوآوری‌ها و خلاقیت‌های معلمان در راستای پاسخگویی به نیازهای نسل […]

در گردهمایی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز؛

تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی: رویداد جایزه سالانه «معلم تحول آفرین» برگزار شود/ روز معلم فرصتی برای بازتعریف جایگاه معلم است 

استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد داد تا رویدادی تحت عنوان «جایزه سالانه معلم تحول آفرین» با محوریت نوآوری‌ها و خلاقیت‌های معلمان در راستای پاسخگویی به نیازهای نسل جدید بر اساس شاخص‌ها و نه معیارهای کلیشه‌‌ای، برگزار شود.

بهرام سرمست در گردهمایی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز در تالار معلم با تبریک هفته معلم و تقارن آن با دهه کرامت، نقش معلمان را در تربیت آینده ‌سازان کشور مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امروز و فردای ایران اسلامی به دست شما رقم می‌خورد و امروز مفتخر هستم که به عنوان یک فرهنگی و معلم در جمع شما حضور دارم.

وی ادامه داد: هفته معلم، تنها یک فرصت برای تجلیل نمادین از فرهنگیان نیست، بلکه مجالی برای تامل و تعمق در اندیشه‌ها، راهبردها و باز تعریف جایگاه معلم در نظام اجتماعی و توسعه کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه معلم بر اساس مولفه‌های توسعه پایدار و پیشرفت، یگانه کنشگر تعلیم و تربیت بوده و صرفا انتقال دهنده اطلاعات و گنجینه معلومات در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه برای جامعه و نسل آینده،  مهارت‌آفرین و منتقل کننده ارزش‌های تجربی است.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های میدانی نشانگر این است که برای نقش‌آفرینی معلم،  چالش‌هایی وجود دارد که نیاز داریم اقداماتی را در راستای رفع آنها انجام دهیم، اظهار کرد: امروز از معلم انتظاراتی می‌رود که متناسب با نقش و امکانات نیست؛ معلم باید روانشناس و جامع شناس و به فناوری‌های نوین آموزشی و الگوهای تربیت اخلاقی مسلح باشد.

وی بیان کرد: وجود ضعف در نظام پشتیبانی، انگیزشی و معیشتی، با توجه به نقش بنیادین معلم  در توسعه جامعه از جمله چالش‌های موجود به شمار می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی، فقدان مسیر شغلی روشن، ارتقا معلمان بر پایه سنوات خدمتی و نه بر اساس شایستگی‌ها و عدم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را از دیگر مسائل حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: معلمان باید متناسب با سرعت رشد فناوری‌های نوین و سرعت رشد دانش‌آموزان در این زمینه خود را ارتقا دهند تا با شکاف دیجیتالی به دلیل فقدان آموزش اثر بخش در حوزه فناوری روبرو نشوند‌، زیرا دانش‌آموزان ما در عصر دیجیتال و فناوری‌ به دنیا آمده‌اند و در آن فضا زیست می‌کنند و معلمان باید خود را با این فضا تطبیق دهند.

سرمست با ارائه پیشنهادها و راهبردهایی جهت ارتقا جایگاه معلمان، گفت: با در نظر گرفتن توجه ویژه دولت چهاردهم به مسائل آموزشی و پرورشی، به عنوان نماینده دولت خود را مکلف می‌دانیم با این چالش‌ها مواجه شده و در صدد حل و فصل شان بر آییم؛ طراحی و اجرای مدل حکمرانی در آموزش و پرورش با محوریت معلم است و ایجاد شبکه‌های تخصصی معلمان در حوزه‌های درسی و تربیتی و استقرار نظام شایسته سالاری در انتصاب مدیران مدارس و مناطق، توانمندسازی و برگزاری دوره‌های مبتنی بر نیازسنجی میدانی با مشارکت دانشگاه‌ها و تدوین بسته‌های رفاهی و اختصاصی با حمایت نهادهای حمایتی از جمله راهبردها در این زمینه محسوب می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: مکلف هستیم فضاها آموزشی را سامان داده و مدارس سنگی، کانکسی و ناایمن را نوسازی کنیم؛ کیفیت و نحوه آموزش نیز بر همین اساس باید متناسب با نیاز عصر و نسل جدید باشد.