افزایش ۴۶ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در بهار امسال
افزایش ۴۶ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در بهار امسال

افزایش ۴۶ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در بهار امسال تبریز – ایرنا – ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار در سه نخست امسال از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان […]

افزایش ۴۶ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در بهار امسال

افزایش ۴۶ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی در بهار امسال

تبریز – ایرنا – ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار در سه نخست امسال از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش ۴۶ درصد و از نظر وزن ۱۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش تایسیزنیوز به نقل از روابط عمومی گمرکات استان، صادق نامدار اظهار کرد: این میزان کالا از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا، نوردوز، بناب و مراغه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت چدن، آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و مصنوعات پلاستیکی، سوخت های معدنی و روغن های معدنی، میوه‌های خوراکی، پوست مرکبات، خربزه، مس و مصنوعاتی از مس بود که عمده این اقلام به کشورهای ترکیه، ارمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک تبریز به عملکرد واردات قطعی کالا اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۹ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار کالا از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا و نوردوز وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش ۱۵ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نامدار افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل وسایل نقلیه زمینی و اجزا و قطعات، گوشت، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو و چوب و اشیای چوبی و برخی اقلام مجاز دیگر بود که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان و اسپانیا وارد شده است.

وی همچنین با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۲۸ هزار و ۵۵۵ مسافر ورودی و ۱۳۱ هزار و ۵۴۶ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورود مسافر ۲۲ درصد افزایش و در خروج مسافر ۲۴ درصد افزایش داشته است.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.