افزایش ۷ درصدی آمار تولد در بیمارستان شهداء بناب
افزایش ۷ درصدی آمار تولد در بیمارستان شهداء بناب

رئیس بیمارستان شهداء شهرستان بناب از افزایش هفت درصدی تولد در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این مدت  دو هزار و ۴۴۰ نوزاد در بیمارستان شهدای این شهرستان متولد شده است.  به گزارش تاییسیز آذریایجان به نقل از ایسنا ،دکترعارفه فکور افزود: از این تعداد […]

رئیس بیمارستان شهداء شهرستان بناب از افزایش هفت درصدی تولد در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این مدت  دو هزار و ۴۴۰ نوزاد در بیمارستان شهدای این شهرستان متولد شده است.
 به گزارش تاییسیز آذریایجان به نقل از ایسنا ،دکترعارفه فکور افزود: از این تعداد موالید ۶۷ درصد زایمان طبیعی و ۳۳ درصد به صورت سزارین بوده است.
وی افزود: از تعداد کل متولدین در بیمارستان در این ۹ ماه فقط، چهار مورد مرگ نوزاد داشتیم و آن هم به علت ناهنجاریی‌های زمینه ای و مشکلات خود نوزادان بوده است.
 فکور با اشاره به پیشرفت های خوب  بیمارستان شهدا بعد از سال  ۹۵ از افزایش دو برابری تعداد مراجعه کننده های بیمارستان شهدای بناب  خبر داد و گفت:  حدود ۴۰ درصد ازمراجعه کنندگان غیر بومی هستند و دلیل  این کارافزایش حسن شهرت بیمارستان وارایه خدمات ایده ال می باشد،که در این بین بعضی از شهرهای همجوارهستند که تقریبا اکثریت زایمان هایشان در این بیمارستان انجام می پذیرد .
وی در ادامه از تجهیز بخش NICU بیمارستان به کمپرسور هوای فشرده توسط بخش خصوصی که به  صورت اهدائی بود، تشکر و از جذب اعتبار خوب برای افتتاح بخش NICU از ضیاء اله اعزازی نماینده مردم شهرستان قدردانی کرد .
وی همچنین افزود: راه اندازی پاتولوژی و تجهیز بیمارستان به دستگاه ABG و ایجاد آشپزخانه از جمله اقدامات خود بیمارستان جهت رونق بیشتر و حل مشکلات این واحد بوده است   .
وی با اشاره به مثبت بودن تراز مالی این واحد درمانی گفت: تنها بیمارستان منطقه ای که در سال ۹۵ تراز مالی مثبت داشت بیمارستان شهدا بود .
متخصص زنان و زايمان بيمارستان شهدا با انتقاد ازكمبود پزشك اطفال جهت رفع نيازهاي NICU گفت: بیمارستان شهدا به علت قرار گرفتن در محور مواصلاتی روزانه پذیرای خیل زیادی از بیماران است ولی نبود پزشك اطفال كافي جهت NICU به يك مشكل اساسي تبدیل شده است .
وی از عدم پرداخت پول بیمه ها به بیمارستان انتقاد کرد و گفت: نزدیک به یکسال است بنده و دیگر اعضای پرسنل بیمارستان کارانه و اضافه کاری خود را دریافت نکرده ایم .
فکور در پایان به موفقیت های اخیرکسب شده این بیمارستان مانند ” کسب رتبه یک در بین  بیمارستان های برتر کشور در سال ۹۵ در زمینه ترویج زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و دريافت لوح مربوطه از وزارتخانه بهداشت و درمان” اشاره کرد وگفت: امیدوارم این موفقیت ها ادامه دار بوده و روز به  روز شاهد درخشش و ارایه ی خدمات بیشتر و بهتر به مردم شریف شهرستان و منطقه باشیم .
گفتنی است؛ بيمارستان شهداء، بيمارستان ۸۴ تختخوابي به عنوان مركز تخصصي زنان و زایمان وكودكان در قسمت جنوب شرقي شهرستان بناب فعاليت مي کند