ایجاد پارکینگ در واحدهای مسکونی و تجاری ضروریست
ایجاد پارکینگ در واحدهای مسکونی و تجاری ضروریست

رئیس دادگستری اهر ایجاد پارکینگ خودروها در واحدهای مسکونی و تجاری خصوصا در هسته مرکزی شهر را الزامی برشمرد. به گزارش تایسیز آذربایجان،،  حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از جرم در اهر افزود: شهرداری اهر باید در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و تجاری نظارت کامل داشته باشند و به واحدهای مسکونی […]

رئیس دادگستری اهر ایجاد پارکینگ خودروها در واحدهای مسکونی و تجاری خصوصا در هسته مرکزی شهر را الزامی برشمرد.
به گزارش تایسیز آذربایجان،،  حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از جرم در اهر افزود: شهرداری اهر باید در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و تجاری نظارت کامل داشته باشند و به واحدهای مسکونی و تجاری بیش از ۳۰ متر که در آنها پارکینگ ساخته نشود و باعث ترافیک خصوصا دز مرکز شهر شوند، اجازه پایان کارداده نشود و مطابق قانون با آنها برخورد شود.
وی همچنین وجود پارکینگ ها در مرکز شهر را در کم  کردن بار ترافیک شهری بسیار مهم عنوان کرد و افزود: از بخش خصوصی که بخواهند در زمینه احداث پارکینگ خودرو داخل شهری فعالیت داشته باشند حمایت خواهد شد.
حجت الاسلام نظری حضور پارکبان ها در ایجاد فضای مناسب برای پارک خودروها در سطح خیابانهای شهر بسیار ارزشمند عنوان کرد و بر فعالیت مجدد آنها تأکید کرد.
رئیس دادگستری اهر بر تکمیل و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر عمومی و خیابانهای اصلی شهر تأکید کرد.
وی به ساماندهی دست فروشان و سد معبر کنندگان در سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در برخی مواقع سد معبری ها علاوه بر ایجاد درگیری باعث بوجود آمدن ترافیک شهری نیز می شوند که باید مسئولین امر به ساماندهی اقدام کنند.
نظری در پایان استفاده از خودروهای سالم در کاهش آلاینده های هوا خواستار شد و از شهرداری خواست در زمینه ایجاد پارکینگ و فضای مناسب در بستر رودخانه کیچیک چای اهر تلاش مضاعف نمایند تا بار ترافیکی شهر کاسته شود.
در ادامه این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز دغدغه اصلی مسئولان و مردم این شهرستان را وجود سد معبری ها از سوی خودروهای بارفروشان و دست فروشان در سطح شهر عنوان کرد و بر برخورد جدی با آنها تأکید کرد.
رحیم عبدالهی گفت: پرونده های متعددی در دادسرای اهر به جهت درگیری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در خصوص سد معبر مفتوح است که باید در این راستا و حل معضل سد معبر اقدام اساسی شود.
وی همچنین ایجاد پارکینگ های خودرو را در مناطق پرتردد شهری بسیار مهم ذکر کرد و افزود: برای حل مشکل ترافیک شهری و ایجاد آرامش برای همشهریان ایجاد پارکینگهای متعدد را ضروری برشمرد. /ایسنا