تبريزي ها به (( ملاقات بانوي سالخورده )) مي روند
تبريزي ها به (( ملاقات بانوي سالخورده )) مي روند

نشست خبری نمایش “ملاقات بانوی سالخورده” عصر پنجشنبه در تئاتر شهر تبریز برگزار شد. به گزارش تایسیز آذربایجان ، این نشست که ساعت ۱۷ عصر پاییزی و برفی تبریز و با حضور کارگردان این اثر و چندی از عوامل این نمایش برگزار شد. محمود اخی کارگردان نمایش ملاقات بانوی سالخورده که از شاگردان مرحوم سمندریان […]

نشست خبری نمایش “ملاقات بانوی سالخورده” عصر پنجشنبه در تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، این نشست که ساعت ۱۷ عصر پاییزی و برفی تبریز و با حضور کارگردان این اثر و چندی از عوامل این نمایش برگزار شد.
محمود اخی کارگردان نمایش ملاقات بانوی سالخورده که از شاگردان مرحوم سمندریان بودند ابتدا از پیشینه آشنایی خود با مرحوم حمید سمندریان گفت و اینکه چگونه از مترجم نمایشنامه های فردریش دورنمات یعنی حمید سمندریان تاثیر گرفته است.
اخی افزود ملاقات بانوی سالخورده را به پیشنهاد نازیلا ایرانزاد بنام کارگردانی کردم و با ۲۴ بازیگر قرار است روی صحنه ببریم.
کارگردان این اثر در پاسخ به سوال خبرنگارى درباره ‘ تاثیر آثار دورنمات بر افکار عمومی مخاطبین تبریز با توجه به دغدغه وجدان عمومی و عدالت در نوشته های دورنمات چه خواهد بود’ گفت: فقر از مهمترین عوامل نابودی وجدان آدمی است و تلنگری که این نمایش بر افکار عمومی جامعه خواهد زد سنجش رفتار انسان در موقعیت های مختلف خواهد بود و احساس می کنم تاثیر دورنمات بر مخاطبینش در این اثر هم مشهود خواهد بود.
در ادامه این نشست نازیلا ایرانزاد بنام از بازیگران اصلی این نمایش از زحمات اصحاب رسانه تشکر کرده و گفت اگر رسانه و اهالی رسانه نبودند شاهد چنین رونقی در تئاتر تبریز نبودیم.
ایرانزاد در مورد تاثیر آثار دورنمات وبر بیداری افکار عمومی گفت: سوای فردریش دورنمات برخی آثار جهان شمول هستند و جهانبینی کلی دارند که عدالت هم یکی از آنها است. این متن سال ۱۹۲۷ نوشته شده است و در قلب اروپا. زمانی که هنوز در اروپا هم زنان حق رای نداشتند. فردریش دورنمات هم آن مسائل را دیده ودر آثارش با عدالت شوخی کرده است. ملاقات بانوی سالخورده هم یک تراژدی است که به صورت اشباع شده ایی از کمدی نوشته شده است.

شایان ذکر است ، نمايش “ملاقات بانوي سالخورده” از ١٩ آذر ماه در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر تبريز ، هر روز از ساعت ١٨ به روي صحنه مي رود.

ملاقات بانوي سالخورده
نويسنده : فردريش دورنمات
مترجم : حميد سمندريان
كارگردان : محمود اخي
بازيگران : نازيلا ايرانزاد بنام ، رضا گل آور ، محمد اردوبادي ، احمد قهرماني ، صديقه درياني و…

گزارش از مهرداد خردمند