توافق ننگین ۳۰ خرداد / وقاحت قهرمانی با دروغی بزرگ
توافق ننگین ۳۰ خرداد / وقاحت قهرمانی با دروغی بزرگ

صحبت های مهدی طارمی در برنامه نود باز هم نشان داد که هیچ چیز در فوتبال ایران سر جای خودش نیست ! سجاد قربانی – تایسیز آذربایجان –  در حالی که پرسپولیسی ها بعد از ۱۰ سال انتظار با دیدن قهرمانی تیمشان در لیگ ایران سرمست شده بودند و در فصل جاری نیز تیم مورد […]

صحبت های مهدی طارمی در برنامه نود باز هم نشان داد که هیچ چیز در فوتبال ایران سر جای خودش نیست !

سجاد قربانی – تایسیز آذربایجان –  در حالی که پرسپولیسی ها بعد از ۱۰ سال انتظار با دیدن قهرمانی تیمشان در لیگ ایران سرمست شده بودند و در فصل جاری نیز تیم مورد علاقه شان را در کورس قهرمانی میدیدند ، به یکباره اتفاقی که در برنامه نود افتاد ، تمام معادلات را بر هم زد و اینبار عرق خجالت را بر روی این مردم دیدیم و کل مردم ایران تیم پرسپولیس ، مدیران و بازیکنانش را بابت این اتفاق وقیح به شدت سرزنش میکنند.

دروغ بزرگ

آری درست خواندید ، دروغ بزرگ !!! طارمی بعد از تلاش های فراوان روی خط برنامه نود می آید و با پررویی تمام چشم در چشم مردم ، مردمی که بخشی سرمست از قهرمانی پرسپولیس و بخشی که هواداران مظلوم تراکتور محسوب میشوند و تیمشان را پارسال به خاطر این قهرمانی دروغ ، سلاخی کرده بودند ، مینشیند و با آرامش خاصی از دروغی بزرگ سخن به کام میراند. بله حقیقت این است ، دروغ بزرگی که مدیران باشگاه با طارمی هماهنگ میشوند تا به خورد ملت دهند و در تاریخ ۳۰ خرداد به عنوان توافق نامه امضا میکنند و به همدیگر قول میدهند که باشگاه ریزه اسپور هیچ غلطی نمیتواند بکند !!!

طارمی ، مهره ای سوخته

اکنون دیگر همه چیز تمام شده است ، ریزه اسپور که میگفتند هیچ غلطی نمیتواند بکند ، کار پرسپولیس را یک سره و بر علیه این تیم شکایت میکند و باعث محرومیت این تیم و طارمی شده است. همه چیز عوض میشود ، طارمی را به عنوان مهره ای سوخته نمایان میکنند و با کمک برخی رسانه ها تمامی تقصیرات را بر گردن مهره سوخته می اندازند و وی را از باشگاه فراری میدهند دریغ از اینکه طارمی روی خط نود می آید و افشاگری میکند ، وی به فردوسی پور میگوید که از جایی به او اطلاع داده اند که نیم فصل دوم باید از این تیم برود ، طارمی فرم صحبت های تماس گیرنده را ورزشی ارزیابی نمیکند و به خاطر بودن در جام جهانی از تیم محبوبش فرار میکند. تازه ادعا هم میکند که از کرواسی ، بلژیک و لهستان هم پیشنهاد دارد ، آه چه لیگ های معتبری !

به آرامی با مردم حرف میزند ، انگار نه انگار که به خاطر این قهرمانی ننگین قلب هایی در تبریز از تپش ایستاده اند ، میگوید به قطر آمده است تا پول بیشتری به پرسپولیس برسد ! بازیکنی ۲۰۰ هزاردلاری که با رفتن به لیگ های اطراف با رقمی پایین آبروی فوتبال ایران را نیز برده است.

طاهری ، فرمانده دروغ بزرگ

طاهری ، مدیرعامل وقت پرسپولیس کسی که طارمی این جوان خام و احساسی ( خودش میگوید … ) را از ترکیه به ایران میکشاند و از وی میخواهد به کسی نگوید که چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارند ، آن توافق ننگین را با هم امضا میکنند و همه مردم باور میکنند که باشگاه ترکیه ای تا زمانی که آی تی سی را نفرستد هیچ کاری نمیتواند بکند ، بله فرمانده این دروغ بزرگ کسی نبود جز طاهری ، این بوی بد تعفن دروغ از این مدیرعامل میپیچد و حتی به طارمی میگویند اگر تیم قهرمان لیگ و جام حذفی نشود از قراردادش کم میکنند چون او مقصر است !!!

محرومیت پرسپولیس مهم است یا سرنوشت قهرمانی لیگ ؟!

این ها آبروی گناه را نیز برده اند ، چنان از محرومیت تیمشان و مظلومیت خودشان سخن میگویند که هر کسی از داستان های پارسال خبر نداشته باشد اینان را حق میداند اما حیف که موضوع آنقدر واضح و وقیح هست که به راحتی نمیتوان از کنارش گذشت ، طارمی میگوید هروقت پیگیر موضوع بوده است از باشگاه میگفتند همه چیز خوش و خرم است. ظاهرا این بازیکن هنگام شنیدن محرومیت تیمش شوکه هم شده است. اما وقتی این ها همراه با برخی رسانه ها تراکتور را سلاخی کرده و دل هواداران این تیم را به خاطر قهرمانی پرسپولیس به درد آورند ، فکر این را نکرده بودند که چوب خدا صدا ندارد !

چوب خدا بر کمر دروغ گویان بزرگ !

پارسال را به خاطر دارید ؟ روزهایی که آجرلو و قلعه نویی با جذب ستاره های مختلفی به تراکتور سعی داشتند اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال را به آذربایجانی ها هدیه کنند ، تیم کم نظیری بستند و تا اواسط فصل خود را به عنوان مدعی درجه یک معرفی کردند ، اما یادشان رفته بود که پرسپولیس ۱۰ سال است قهرمان نشده است و باید فصل گذشته را قهرمان میشد ، بله قهرمانی به هر قیمتی ، باید آنها قهرمان میشدند تا دل هوادارانشان را شاد کنند. در این راه دست به اقدامات مختلفی زدند و منتظر فرصتی بودند تا تیم تراکتور دست به جذب بازیکن از لیگ های خارجی بزند تا این تیم را نابود کنند. بله ، خبر آمد که شهباززاده از لیگ ترکیه به تراکتور پیوسته است ، به یکباره رسانه های پرسپولیسی پرونده محکمی را باز کردند و به آسانی این تیم را محروم کردند.

به یاد دارید این داستان مربوط به چه زمانی بود ؟ درست وقتی که چند روز بعد دو تیم مدعی تراکتور و پرسپولیس باید باهم بازی میکردند. کاری کردند که تراکتور محروم شد و نتوانست از نورالهی ، عالیشاه و بیگ زاده در برابر پرسپولیس استفاده کند. در حالی که جذب این ۳ بازیکن کاملا قانونی بود و حتی در حالی این بازیکنان به تراکتور پیوسته بودند که فدراسیون از همه چیز خبر داشت اما به صورت سهوی ! تراکتور را از این احتمال محرومیت شدید باخبر نکرده بودند.

حاصل همه این اتفاقات چه بود ؟!

تراکتور از کورس دور شد تا دردانه برخی افراد ، میلیاردرها و بعضی مدیرعاملانی که فوتبال را به گند کشیده اند ، به تنهایی به سمت قهرمانی بروند و با دروغی بزرگ جام قهرمانی که متعلق به تراکتور بود را بالای سر ببرند.

استوری جدید ، شکایت پرسپولیس از طارمی

بله ، داستان جدیدی راه انداختند تا به نوعی خود را تبرئه کنند ، باشگاه نشین ها خبر از شکایتشان از طارمی میدهند تا به نوعی همچنان نشان دهند که طارمی مهره سوخته این داستان است ، اما مردم دیگر باورشان نمیشود.

عرق خجالت بر پیشانی هواداران واقعی پرسپولیس

اکنون دیگر اکثر پرسپولیسی ها عرق خجالت میریزند ، آنها در صفحات اجتماعی خود از قهرمانی دروغ تیمشان که به هر قیمتی به دست آمده ، ابراز شرمندگی و خجالت زدگی میکنند. اما دیگر چه فایده !!!

و در پایان ، چرخش رسانه های پایتخت

صبح چهارشنبه بود که با دیدن تیتر یک روزنامه های ورزشی پایتخت شوکه شدیم ، اصلا انتظارش را نیز نداشتیم که رسالت های خبری به درستی انجام شوند ، بله ژورنالیست های عزیزمان نیز خجالت زده از فصل گذشته این بار قلم فرسایی کردند و قهرمانی پرسپولیس را دروغ خواندند تا این بار دیگر همه ملت ایران باور کنند که این قهرمانی وقیحانه تر از آنی بود که باورش کنیم.