تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان در مسیر حرفه ای شدن
تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان در مسیر حرفه ای شدن

سی ودومین مسابقات تور ایران آذربایجان با شرکت ۹تیم خارجی و ۵ تیم داخلی در شش مرحله کلید خورد.   به گزارش سرویس ورزشی تایسیز آذربایجان، سی و دومین تور دورچرخه سواری ایران_آذربایجان امروز با حضور معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان رسما” شروع به کار کرد.  سی و دومین […]

سی ودومین مسابقات تور ایران آذربایجان با شرکت ۹تیم خارجی و ۵ تیم داخلی در شش مرحله کلید خورد.

 

به گزارش سرویس ورزشی تایسیز آذربایجان، سی و دومین تور دورچرخه سواری ایران_آذربایجان امروز با حضور معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان رسما” شروع به کار کرد.

 سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان ساعت ۱۶ پانزدهم مهر ماه در تالار پتروشیمی تبریز رسما افتتاح شد.

دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، سید شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک باشگاه ها و فدراسیون ها، خسرو قمری وفا رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران مهمانان سی دومین تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان بودند.

مراسم افتتاحیه با سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغازشد. در ادامه کلیپی زیبا از کهن شهر تبریز برای دوچرخه سواران برگزار شد.

ورزش زبان مشترک، کشورها

جمشید نظمی مدیر کل اداره ورزش و جوانان در دقایق اولیه مراسم افتتاحیه با حضور در پشت تریبون به مهمانان، ورزشکاران و مدعوین سی دومین تور دوچرخه سواری خیر مقدم گفت.

نظمی با اشاره به اهمیت ورزش خاطر نشان کرد:«ورزش زبان مشترک کشورها است.همه ساله تلاش کرده ایم کشور های مختلفی را با نام ورزش در کنار هم جمع کنیم.کهن شهر تبریز با قدمتی بیش از سه هزار سال افتخار این را دارد که میزبانی شایسته برای همه ورزشکاران علی الخصوص دوچرخه سواران عزیز باشد.

وی افزود:از زحمات همه ارگان ها که برای هرچه بهتر برگزار شدن تور تلاش می کنند سپاس گذارم و امیدوارم تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان اشتراک صلح میان کشور ها باشد».

گهرخانی بنیان گذار تور ایران_آذربایجان

خسرو قمری وفا رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از حضور در بین پیشکسوتان دوچرخه سواری آذربایجان از زحمات چندین ساله سید شروین اسبقیان مدیر کل سابق ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

قمری خاطر نشان کرد:«برگزاری یک تور بی شک بدون همکاری همه ارگان ها اتفاق نمی افتد.از زحمات چندین ساله اسبقیان و همه مدیر کل های ورزش و جوانان اذربایجان شرقی قدر دانی میکنم و یادی میکنم از مرحوم اکبر گهرخانی بنیان گذار تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان که سی و دو سال پیاپی بدون وقفه در حال انجام است.

وی افزود:برگزاری این تور طی سال های طولانی حاصل همت مسئولین استانی،داوران بین المللی،خبرنگاران و مترجمان می باشد که به نوبه ی خود از همه زحمت کشان تشکر می کنم.»

 

تور ایران_آذربایجان؛یک قدم تا حرفه ای

دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با نثار درود به روح پاک و مقدس شهدای کشور اسلامی ایران امنیت ایران را مدیون خون شهدا دانست.

داورزنی خاطر نشان کرد:«ورزش پیام آور صلح و دوستی در جهان است.در دنیای پرخروش امروزی تنها ورزش است که می تواند صلح و دوستی را در جهان به گوش ها برساند.کشور جمهوری اسلامی ایران به دنبال دنیای بدون خشونت هست و همیشه سعی در برقراری صلح در جهان بوده است.کشور جمهوری اسلامی ایران با قدمت چندین هزار ساله همواره پیام آور صلح و دوستی است.

وی افزود: تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان یکی از عواملی است که می توان به صلح و دوستی رسید.در طول این سی و دو سالی که تور برگزار شده است باعث حضور هزاران ورزشکار خارجی در کشور ایران بوده که در ن.ع خود بی سابقه است.چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هیچ مسابقاتی نبوده که سی و دو سال پی در پی برگزار شود. در تلاش هستیم با تلاش و حمایت دوستان در فدراسیون، مسئولین استانی و وزارت ورزش و جوانان تور ایران_آذربایجان را حرفه ای کنیم.که انشالله به زودی به این مهم دست پیدا می کنیم.امیدوارم با خاطره ای خوب ایران را ترک کنید.»

در ادامه با اجرای حرکت دوچرخه تریال و حرکات زورخانه مراسم ادامه پیدا کرد.در ادامه تیم ها با حضور در روی سن به صورت نمادین رژه شروع مسابقات را انجام دادند.

سی و دومین مسابقات تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان در شش مرحله برگزار خواهد شد که مرحله ی اول این تور روز شانزده مهر سال ۹۶ راس ساعت ۱۰ از مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز واقع در ابوریحان شروع خواهد شد.رکابزنان با طی مسیر تبریز _ ارومیه از مسیر دریاچه خود را به شهر ارومیه خواهند رساند.

۹ تیم خارجی و ۵ تیم ایرانی تیمهای حاضر در این تور را تشکیل داده اند.

گزارش از : بابک صفری

انتهای پیام/