خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد
خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد

خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد تایسیز نیوز- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب شورای «قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی» از امروز در سه مرکز شامل «سپید» در جاده علمدار، «سهند» در «آغچه کهل» و «سنبل» در پهرآباد آغاز شد.  «هادی خرسندی» افزود: سطح زیر کشت گندم این شهرستان […]

خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد

خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد

تایسیز نیوز- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب شورای «قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی» از امروز در سه مرکز شامل «سپید» در جاده علمدار، «سهند» در «آغچه کهل» و «سنبل» در پهرآباد آغاز شد. 

«هادی خرسندی» افزود: سطح زیر کشت گندم این شهرستان در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار و پیش‌بینی تولید حدود ۵۶ هزار تن است.

وی حجم خرید تضمینی گندم شهرستان را حدود ۲۵ هزار تن پیش‌بینی کرد و ادامه داد: خرید تضمینی گندم در برخی از شهرستان‌های گرم آذربایجان‌شرقی ۱۹ خردادماه آغاز شد اما با توجه به سردسیر بودن مراغه، برداشت گندم و خرید تضمینی آن با تاخیر در این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از گندمکاران این شهرستان خواست تا محصول خود را به مراکز خرید گندم دولتی عرضه کرده و از فروش آن به واسطه‌ها خودداری کنند.

خرید تضمینی گندم در مراغه آغاز شد

«خرسندی» همچنین از گندمکاران درخواست کرد تا کاه و کلش مزارع را آتش نزنند و افزود: آتش زدن کاه و کلش علاوه بر آسیب زدن به محیط زیست، به ساختار خاک و نامرغوبی محصولات بعدی منجر می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

گفتنی است کشت دیم گندم با توجه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، در این شهرستان نیز به مانند سایر مناطق در حال توسعه است و بخش قابل توجهی از این محصول از عرصه‌های دیم برداشت می‌شود.

تا جایی که بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سطح کشور تولید می‌شود که حدود نیمی از آن به عرصه‌های دیم اختصاص دارد.