خیز بلند تیم ملی کبدی از مسابقات نپال به قهرمانی جهان در هند
خیز بلند تیم ملی کبدی از مسابقات نپال به قهرمانی جهان در هند

خیز بلند تیم ملی کبدی از مسابقات نپال به قهرمانی جهان در هند تایسیز نیوز- سرمربی تیم ملی کبدی جوانان دختر ایران از آمادگی بالای بازیکنان این تیم خبر داد و گفت: تیم ملی کبدی جوانان دختر برای کسب بهترین نتیجه به تورنمنت بین المللی بزرگسالان در نپال و مسابقات جهانی جوانان هندوستان می‌رود. زهره […]

خیز بلند تیم ملی کبدی از مسابقات نپال به قهرمانی جهان در هند

خیز بلند تیم ملی کبدی از مسابقات نپال به قهرمانی جهان در هند + فیلم

تایسیز نیوز- سرمربی تیم ملی کبدی جوانان دختر ایران از آمادگی بالای بازیکنان این تیم خبر داد و گفت: تیم ملی کبدی جوانان دختر برای کسب بهترین نتیجه به تورنمنت بین المللی بزرگسالان در نپال و مسابقات جهانی جوانان هندوستان می‌رود.

زهره تربتی نژاد که برای تشریح روند آماده سازی تیم ملی و میزان آمادگی تیم در اردو به عنوان پنجمین سرمربی تیم های ملی ایران در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی حضور یافته بود، با اشاره به اینکه سومین اردوی تیم ملی کبدی جوانان دختر با حضور ۲۶ بازیکن به میزبانی تبریز برگزار شد، از مسئولان ورزشی و به خصوص هیات کبدی آذربایجان شرقی و دکتر بهرامی، پدر کبدی این استان که زحمات زیادی برای گسترش و ارتقای جایگاه ورزش کبدی متحمل شده‌اند، قدردانی کرد.

وی در خصوص وضعیت و امکانات تیم در این اردو، افزود: تمام امکانات از خوابگاه گرفته تا سالن تمرین و پیست یادگار امام(ره) تبریز با کیفیت بسیار بالا تمام و کمال در اختیار ما قرار گرفت و یکی از بهترین اردوها برگزار شد.

وی در خصوص بازی‌های پیش روی این تیم، گفت: مسابقات بین المللی بزرگسالان کبدی به میزبانی نپال را در پیش رو داریم و تیم ملی در تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه به این مسابقات اعزام می شود.

تربتی نژاد اعلام کرد: فدراسیون کبدی با هدف جوانگرایی، تیم ملی جوانان را با حضور تعدادی از اعضای تیم امید کبدی ایران راهی مسابقات بزرگسالان نپال خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهریور ماه سال جاری نیز مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور هند برگزار می‌شود که رقابت سختی با رقبای قدر برای ما خواهد بود که خودمان را برای این رقابت های آماده می کنیم.

تربتی نژاد در خصوص مقام‌های به دست آمده تیم ملی کبدی بانوان کشور گفت: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، بانوان کبدی کار ایران توانستند مقام نخست را با شکست هند در فینال کسب کنند و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به مقام سوم رسیدند و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا این افتخار را تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی کبدی جوانان دختر با بیان این‌که کبدی کاران جوان دختر برای مسابقات پیش رو آماده هستند در خصوص رقبای این تیم، اظهار کرد: کشور هند، مهد ورزش کبدی است و از دیرباز رقیب سرسختی برای ایران بوده است ولی اکنون کشورهایی مثل چین تایپه و کره جنوبی نیز حرفی برای گفتن دارند بنابراین کار جوانان ایران برای دریافت مدال طلا در برابر این کشورها سخت شده است اما ما نیز دست و پا بسته ننشسته‌ایم و در طول این سال‌ها، بر روی استعدادیابی کار کرده‌ایم و اکنون بازیکنان بسیار خوبی داریم.

وی ادامه داد: نخستین اردوی تیم ملی با حضور ۳۰ بازیکن آغاز شد که اکنون این تعداد به ۲۶ بازیکن رسیده و قرار است تا یک تیم ۱۲ نفره متشکل از بازیکنان در بالاترین سطح آمادگی را به نپال و مسابقات جهانی جوانان هند اعزام کنیم.

وی گفت: مسابقات قهرمانی کشور در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در ۲ اردوی قبلی بیشتر بر روی بخش عمومی بازیکنان منتخب کار کردیم و تکنیک‌ها را مرور کردیم ولی در اردوی سوم، بازی‌های درون اردویی برگزار کرده و تاکتیک‌های جدید را پیش بردیم.

تربتی نژاد با بیان اینکه پیش بینی می‌کنم که بتوانیم بین تیم‌های برتر جهان باشیم، افزود: ۲ بازیکن از استان آذربایجان شرقی نیز در اردوی سوم تیم ملی حضور دارند.

بچه‌ها در سطح بسیار خوب آمادگی قرار دارند

زهرا خدابنده‌لو، بازیکن ۱۸ ساله تیم ملی کبدی جوانان دختر که از استان قزوین به اردوی آمادگی این تیم دعوت شده است نیز به ایرنا گفت: ۶ سال است که وارد ورزش کبدی شده‌ام و در طول این سال‌ها در اردوها و بازی‌های جوانان و بزرگسالان کبدی حضور داشتم.

وی افزود: بچه‌ها در سطح بسیار خوب آمادگی قرار دارند و ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

با کادر فنی عالی، تمرین‌ها را به خوبی به پیش می‌بریم

یاسمن فریدی، بازیکن ۱۸ ساله تیم ملی کبدی جوانان دختر که از استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به اردوی آمادگی این تیم دعوت شده است، نیز گفت: پنج سال است که کبدی کار می‌کنم و برای نخستین بار است که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌ام.

وی افزود: سطح تیم ما بسیار عالی است و بچه‌ها آمادگی خوبی دارند اما نباید به آن اکتفا کرد بلکه باید سطح آمادگی خود را هر چه بیشتر بالا ببریم.

فریدی ادامه داد: همراه با کادر فنی عالی، تمرین‌ها را به خوبی به پیش می‌بریم طوری که حتی امید به کسب بهترین نتیجه و قهرمانی در تورنمنت بین المللی بزرگسالان و مسابقات جهانی جوانان را داریم.

امسال پیش از این سرمربیان تیم های ملی والیبال نشسته بزرگسالان مردان(قهرمان المپیک و جهان)، هاکی سالنی بزرگسالان مردان(قهرمان جهان و آسیا)، کاراته نوجوانان(قهرمان جهان) و هاکی چمنی امید مردان در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی حضور یافتند.